Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRakad eller orakad?
You need to log in to create posts and topics.

Men hur det med rakad haka och skalle? Massa hår i ansiktet måste ju utgöra en massa luftmotstånd och vi ska inte tala om vad ont det gör när du käkar asfalt med hår i munnen.

Bruse.

"ska inte tala om vad ont det gör när du käkar asfalt med hår i munnen."

Japp det provades det också, inte mycket men ändå. Ca en femkronas storlek till yta straxt under vänstra mungipa är så slätrakad och fin. Tror inte det kommer att växa ut s

Rakar gör man för att det ska bli snyggt och snabbt, på sen med lite linement eller olja och vips så känner man sig 5km/h snabbare.

Sen så är det 40km/h på 3 milen som gäller.

Ps. Lite perspektiv på verkligheten. Satt precis och tittade på Hell on wheel

Det är många i Tour of Turkey som är glada ifall de var välrakade i morse.
De lär inte sova så mycket i natt.

Andy: Hade samma problem, tills jag lade av med fotbollen
*hint hint*

Länge sen jag läste så rolig diskussion...och detta mellan män till största del. (menar inte att ni inte brukar vara roliga, men att NI diskuterar rakat eller orakat)
Det finns många outforskade marker för mig inom cykelsporten 🙂

Mia...Jag satt en gång på ett gång på ett café på n berstopp i frankrike och kom i samspråk med två Svenska cyklister från klubben Valhall i Stockholm...

Till slut menade de att jag inte kunde vara en "riktig" cyklist eftersom jag inte rakade benen....

Har du blivit "en riktig cyklist" nu då? 🙂
Eller är du bara en lotsas cyklist med lurv?

Jag är periodare...vinterhlavåret blir med lurv...sommaren utan...är ju gamal simmare så jag är van vid att raka mig när det behövs...

Låter bra det..jag tror att det bästa är att göra som man vill.
To be or not to be sitter nog inte i lurvet 🙂