Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatRapporteraknapp?
You need to log in to create posts and topics.

Mikael: Du är så bra på att dribbla bort mig genom att låta bli att svara på mina frågor också... ;P

Det kanske var Platon som kunde den sokratiska metoden?

Bennu & Lars, ja ursäkta min tidigare fåordighet.

Sokrates, och speciellt hans lärjunge Platon, lär ha menat att en bra diskussion börjar med en fråga och och sedan en lång diskussion med alla vinklingar på frågan, på svaren, på alternativen, på närligg

Men då kunde han ju bara skapa ett nytt sokrates_aten-konto? Är du säker på att de inte blockerade hans IP? 😉

Jag är säker på att de raderade Sokrates konto, blockerade hans IP och använde Echelon till att spåra upp och radera alla hans trådar och inlägg. Just därför är det bara genom sådana som Platon som hans idéer lever kvar.

Tack Mikael för detta imponerande inlägg! Intressant.

"Den som erkänner sin okunnighet ska mötas av respekt. Sokrates tillskrivs ibland talesättet "Klokast är den som vet vad han inte vet".

Man ska dock inte ta för givet att alla är tillräckligt vidsynt

Och eh... Är du säker på att det heter ""Klokast är den som vet vad han inte vet"? Är det inte "Klokast är den som vet ATT han inte vet"? 😉

Filosofiska rummet kanske?

Det vore konstigt om någon sade sig veta säkert vad Sokrates sa. Inte ens hans lärjungar Platon och Xenofon verkar vara överens. Vad jag däremot är nästan säker på är att han inte talade svenska. Så Bennu, stanna gärna kvar i d

... Och egentligen spelar det faktiskt ingen roll, för hur mycket man än anstränger sig med att försöka säga vad man menar, finns det ALLTID någon som kommer att missuppfatta. Är det illa, händer det att man knappt fattar själv vad man menar när man läser

Jag tycker att vi ska sluta diskutera saker... Verkar vara himla jobbigt.