Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 22:15Jodå, men de har inte Olles system för att visa nästa olästa inlägg, det kan vara lite finurligt ibland 😉
Jodå, men de har inte Olles system för att visa nästa olästa inlägg, det kan vara lite finurligt ibland 😉
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 23:27Gå till första olästa inlägg är också en standardfeature i phpBB, finns både i trådöversikten och när man är inne i en tråd...
Gå till första olästa inlägg är också en standardfeature i phpBB, finns både i trådöversikten och när man är inne i en tråd...
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 00:07Bennu:
"Lösryckta foruminlägg"?
Hmm, ja, man gör inlägg på ett forum. Ibland håller sig folk inte till ämnet, jag trooor det var det jag menade med "lösryckta". 😉
Största skillnaden är ju att en forumtråd inte nödvändigtvis måste innehålla en fråga,
Bennu:
"Lösryckta foruminlägg"?
Hmm, ja, man gör inlägg på ett forum. Ibland håller sig folk inte till ämnet, jag trooor det var det jag menade med "lösryckta". 😉
Största skillnaden är ju att en forumtråd inte nödvändigtvis måste innehålla en fråga,
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 06:42Just det är en vanlig missuppfattning här på Funbeat, alltså att det här skulle vara ett Fråga-Svar-forum.
I själva verket är det ett uttalat diskussionsforum och det framgår också tydligt när man startar en ny tråd eftersom man då klickar på en knapp s
Just det är en vanlig missuppfattning här på Funbeat, alltså att det här skulle vara ett Fråga-Svar-forum.
I själva verket är det ett uttalat diskussionsforum och det framgår också tydligt när man startar en ny tråd eftersom man då klickar på en knapp s
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 07:10Hur vanlig är egentligen den missuppfattningen? Har aldrig sett någon påstå att detta skulle vara ett Fråga-Svar-forum, och inte ett diskussionsforum.
Hur vanlig är egentligen den missuppfattningen? Har aldrig sett någon påstå att detta skulle vara ett Fråga-Svar-forum, och inte ett diskussionsforum.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 08:52Det är en del som missuppfattar väldigt ofta.
Det är en del som missuppfattar väldigt ofta.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 09:10Det är användarna själva som bestämmer sådant kan man säga, men det är inte alltid användarna är helt överrens. Som Clay Shirky säger "A group is its own worst enemy". 😉
Det är användarna själva som bestämmer sådant kan man säga, men det är inte alltid användarna är helt överrens. Som Clay Shirky säger "A group is its own worst enemy". 😉
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 09:22Men består inte en diskussion till gissningsvis 80% av frågor och svar?
Men består inte en diskussion till gissningsvis 80% av frågor och svar?
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 09:36Bennu verkar kunna sin Platon
Bennu verkar kunna sin Platon
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 09:45Mikael S:
Om jag säger som så, jag brukar inte använda den funktionen på phpbb forum eftersom jag inte har det behovet.
Mikael S:
Om jag säger som så, jag brukar inte använda den funktionen på phpbb forum eftersom jag inte har det behovet.