Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatRapporteraknapp?
You need to log in to create posts and topics.

Jodå, men de har inte Olles system för att visa nästa olästa inlägg, det kan vara lite finurligt ibland 😉

Gå till första olästa inlägg är också en standardfeature i phpBB, finns både i trådöversikten och när man är inne i en tråd...

Bennu:

"Lösryckta foruminlägg"?

Hmm, ja, man gör inlägg på ett forum. Ibland håller sig folk inte till ämnet, jag trooor det var det jag menade med "lösryckta". 😉

Största skillnaden är ju att en forumtråd inte nödvändigtvis måste innehålla en fråga,

Just det är en vanlig missuppfattning här på Funbeat, alltså att det här skulle vara ett Fråga-Svar-forum.

I själva verket är det ett uttalat diskussionsforum och det framgår också tydligt när man startar en ny tråd eftersom man då klickar på en knapp s

Hur vanlig är egentligen den missuppfattningen? Har aldrig sett någon påstå att detta skulle vara ett Fråga-Svar-forum, och inte ett diskussionsforum.

Det är en del som missuppfattar väldigt ofta.

Det är användarna själva som bestämmer sådant kan man säga, men det är inte alltid användarna är helt överrens. Som Clay Shirky säger "A group is its own worst enemy". 😉

Men består inte en diskussion till gissningsvis 80% av frågor och svar?

Bennu verkar kunna sin Platon

Mikael S:

Om jag säger som så, jag brukar inte använda den funktionen på phpbb forum eftersom jag inte har det behovet.