Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarrbtmaran
You need to log in to create posts and topics.

Jag tar detta som ett annorlunda träningspass. Om jag klarar 21 varv får vi se då.

Angående halvmaraspåret,

kanske skulle arrangören kunna skapa en resultatlista där alla deltagare omnämns, och att de eventuella brytarna noteras med namn, antal varv och tid? Exempelvis

Johan Fogelberg, Stockholm Långdistansklubb, 12 varv, 3:15

Fast

Du läser mina tankar Johan. Precis så hade vi tänkt skriva...samt ett DNF.

Det är kanon, antal varv, tid och ett litet dnf i kanten. Lite ska man skämmas om man kliver av. Likväl ska man hylla dom som kör hela loppet!

6 st på startlistan än så länge. (t+)

Efter årets tävling kommer det att ske en utvärdering huruvida det ska bli fler klasser. Får se vad vi kan hitta på. Tanken är att det ska vara en annorlunda tävling i alla fall.

Träna på nu!

Alltid bra med en klass i stället för en massa klasser. I Norge blir man tokig efter ett lopp för det är så många klasser i olika åldersgrupper och oftast kan man inte se vem som varit snabbast om man inte lusläser hela resultatlistan.

Tränade lite i snömodden i backen idag. Hur är det med stavar? Tillåtet eller inte tillåtet?

Jag funderar också på att ha stavar, bra för att undvika ont på framsidan av låren.

Är arbetsvägen nedför så brant??
Det borde väl gå att "rulla" nedför utan att behöva "bromsa" med låren. Annars är det väl bara att öka farten nedför...