Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag säger bara = "Lagt kort ligger."
Har skrivit myche dåligt å tok men har ALDRIG redigerat...."Som man bäddar får man ligga" och "Lika barn leka hund"....etc,etc...

Viktigast och viktigast...

Är tiden för kort hinner man ju inte alltid rätta fel man upptäcker och då kan man ju lika gärna inte ha någon redigeringsfunktion alls.
Pratar inte om flera timmar här, men fem minuter skulle säkert irritera många användare.

Som jag skrev ovan (tror jag). Enl. min erfarenhet ser man antingen missade stavfel direkt efter att man sparat eller också efter så lång tid att de flesta redan läst det och då spelar det ingen större roll. Men känner man att det är alldeles oklart kan m

Det finns rättstavningsprogram! och sannolikheten är stor att någon annan besvarar inlägget under tiden som redigeringen sker.

Vi vet ju alla hur bra rättstavningsprogram brukar vara 🙂

(De hjälper ju, men man bör inte lita för mycket på dem.)

Google särskriver.

Visst är det så men det är bättre än alla "förbättrade" inlägg.

Som mitt senaste då. Hann du se att jag rättade till min klåfingrighet? 😉

Anna: Det gör de flesta. Att få en korrekt algoritm för svenska är ganska knepigt skulle jag tro eftersom vi kan bilda nya ord genom att kombinera gamla, se för övrigt http://www.nada.kth.se/~viggo/stava/manual.php

edit: adressera mera.

Fredrik: jo, det förstås. Tyska är en annan sådan kandidat, om inte värre. Kanske borde kolla om google särskriver Tyska också.