Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 12:15Sylvia, menar du mig? Massagen var gratis! 😉
Sylvia, menar du mig? Massagen var gratis! 😉
Quote from Catharina Brattlin on 25 May 2011, 12:20Både Dig och Peter.
Ja, jag hade då inte velat betala för noll effekt. Så det var tur den var gratis då. 🙂
Både Dig och Peter.
Ja, jag hade då inte velat betala för noll effekt. Så det var tur den var gratis då. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 12:23Jag ångrade verkligen de bortkastade kronorna. Hade ju räckt till en fin Single Malt vetja.
Jag ångrade verkligen de bortkastade kronorna. Hade ju räckt till en fin Single Malt vetja.
Quote from Elias Engqvist on 25 May 2011, 12:27Man kan nog inte vända på begreppen och säga att massagen är bra då den gör ont - men det verkar som om bra idrottsmassage gör ont däremot!
Man kan nog inte vända på begreppen och säga att massagen är bra då den gör ont - men det verkar som om bra idrottsmassage gör ont däremot!
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:01Undrar om inte behovet av massage (knutor etc) styr smärtan. Jag har varit hos samma massör och fått behandling av samma hårdhetsgrad och inte upplevt det som ett dugg smärtsamt - kontra varit färdig att krevera.
Undrar om inte behovet av massage (knutor etc) styr smärtan. Jag har varit hos samma massör och fått behandling av samma hårdhetsgrad och inte upplevt det som ett dugg smärtsamt - kontra varit färdig att krevera.
Quote from Catharina Brattlin on 25 May 2011, 15:10Min massage gör väldigt sällan ont, för jag går så pass ofta att det hinner inte hända så mycket innan det är dags igen. Däremot känner jag att musklerna är mjuka och genomarbetade efteråt och jag blir väldans sömnig. 🙂
Min massage gör väldigt sällan ont, för jag går så pass ofta att det hinner inte hända så mycket innan det är dags igen. Däremot känner jag att musklerna är mjuka och genomarbetade efteråt och jag blir väldans sömnig. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:20Jag blir också loj och för mig kan det sitta i lite grand även dagen efter. En "slöhet" i musklerna. Så jag skulle inte gå på massage dagen innan ett lopp exempelvis - jag skulle i så fall göra det två dagar innan. Men det är jag och det är säkert väldigt
Jag blir också loj och för mig kan det sitta i lite grand även dagen efter. En "slöhet" i musklerna. Så jag skulle inte gå på massage dagen innan ett lopp exempelvis - jag skulle i så fall göra det två dagar innan. Men det är jag och det är säkert väldigt
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 15:14För mig är massage en förutsättning för att kunna träna regelbundet utan smärta. Har tidigare haft mycket problem med rygg och nacke, vilket begränsat mig i träningen, men sen ungefär ett år tillbaka går jag på 45 min massagebehandling varannan vecka och
För mig är massage en förutsättning för att kunna träna regelbundet utan smärta. Har tidigare haft mycket problem med rygg och nacke, vilket begränsat mig i träningen, men sen ungefär ett år tillbaka går jag på 45 min massagebehandling varannan vecka och
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 19:22Jag tycker djup idrottsmassage hjälper mot stela muskler. Brukar behandla mig själv med massagerullar, som man rullar på med kroppstyngden.
Intressant nog har jag märkt att behovet minskat sedan jag börjat med mycket lågpulslöpning. Man kan ju undra varf
Jag tycker djup idrottsmassage hjälper mot stela muskler. Brukar behandla mig själv med massagerullar, som man rullar på med kroppstyngden.
Intressant nog har jag märkt att behovet minskat sedan jag börjat med mycket lågpulslöpning. Man kan ju undra varf