Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade symptom som till punkt och pricka stämde in på löparknä för ett och etthalvt år sedan. Det tog väldigt många månader innan jag kunde springa obehindrat igen. Det som jag tror hjälpt mig mest är att jag ändrat löpsteg.

Från att jag sprungit som

Jag är en sån som har en rygg som bråkar och som får ont i knät om jag inte fixar till ryggen emellanåt. Mina knän är det alltså inget fel på egentligen.

Hir får man reda på ifall ryggen är orsaken? Jag har haft en del problem med ryggen även om det är ett tag sedan nu...

--Anders

Den diagosen fick jag hjälp med av min kiropraktor (han undersökte naturligtvis knäna också). 🙂

okej...jag kanske ska ta upp det med min sjukgymnast imorgon och se vad hon tror

Alltså...jag är ju själv sjukgymnast och skulle också mycket gärna få reda på hur i allsin dar man kan få symtom exakt som vid löparknä trots att felet sitter i ryggen och kan botas med en snabb mobilisering. Man hör ju det där till och från och har aldri

Hoppas inte det är mig du menar för då uttryckte jag mig oklart. Jag hade inte symptom som vid löparknä. 🙂

Jag håller med dig till punkt å prick Thomas...För mig är alla löparknän psykologiskt betingade...(I mer eller mindre utsträckning..?!)
Jag har redan antecknat dina vosdomsord om hammaren å spiken...hehe..Skitbra:-)

FiaL, jag menade att jag hört detta beskrivas några gånger. Typ att man har haft besvär som löparknä, som sedan har visat sig "komma från ryggen". Vissa har ju också blivit bättre i sitt knä efter behandling på sådan indikation. Skulle gärna få höra mer o

Aha, då förstår jag. 🙂

Nej, det tror inte jag heller - att det är svårt att kliniskt skilja alltså. Fast jag är ohyggligt glad i mitt fall att det inte var knät som började spöka också - dom flesta löpares mardröm.... 🙂