Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningresorb
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Är ny här på denna sida och tänkte höra om en sak som jag grubblat lite på.
Jag springer ganska ofta och ganska hårt och brukar ta en eller två resorb efter löpningen.
Så med andra ord så kan det ibland bli ett rör i veckan. Min fundering är om det f

Är det inte lättare att äta husmanskost?

Frågan var om det fanns nått negativt med att dricka för mycket resorb i syftet att återställa vätske nivån i kroppen efter en löprunda.
Sen vet jag inte vad husmanskost har med vätskebalansen att göra??

http://hd.se/noje/johanna-karlsson/2007/02/08/om-resorb-och-partyknarkande/
f.ö. har jag nog inget å tillägga! men åsikten står förståss på att vatten är bästa anfall på vätskebrist.. :-)..

Finns det ingen bipacksedel eller liknande med lämplig information?

Använder själv Resorb ibland efter långa pass. Försöker dock hålla nere konsumtionen eftersom det innehåller sötningsmedel (sackarin i detta fall) som jag normalt undviker.

I vissa länder (står det i Sötningslexikon, Danisco Sugar AB, 1996) råder begräns

Det David nog vill säga är att om du inte anstränger dig MYCKET hårt och vid höga temperaturer behöver du inget annat än vatten, det salter och mineraler du får i dig via en allsidig kost bör räcka. Nu har jag inte kikat på din träning för att se hur hårt

Låter användbart om kroppen av någon anledning inte kan tillgodogöra sig vätska! t.ex. diarré eller att matsmältningen har fullt upp med avgiftning.

Det är inte vätskebalansen i första hand som Resorb ska bota utan saltbalanserna.

Ättiks- eller saltgurka funkar också bra förresten. Plus vatten så klart.