Quote from Guest on 16 July 2008, 20:19Hej!
Är ny här på denna sida och tänkte höra om en sak som jag grubblat lite på.
Jag springer ganska ofta och ganska hårt och brukar ta en eller två resorb efter löpningen.
Så med andra ord så kan det ibland bli ett rör i veckan. Min fundering är om det f
Hej!
Är ny här på denna sida och tänkte höra om en sak som jag grubblat lite på.
Jag springer ganska ofta och ganska hårt och brukar ta en eller två resorb efter löpningen.
Så med andra ord så kan det ibland bli ett rör i veckan. Min fundering är om det f
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:29Är det inte lättare att äta husmanskost?
Är det inte lättare att äta husmanskost?
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:41Frågan var om det fanns nått negativt med att dricka för mycket resorb i syftet att återställa vätske nivån i kroppen efter en löprunda.
Sen vet jag inte vad husmanskost har med vätskebalansen att göra??
Frågan var om det fanns nått negativt med att dricka för mycket resorb i syftet att återställa vätske nivån i kroppen efter en löprunda.
Sen vet jag inte vad husmanskost har med vätskebalansen att göra??
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:48http://hd.se/noje/johanna-karlsson/2007/02/08/om-resorb-och-partyknarkande/
f.ö. har jag nog inget å tillägga! men åsikten står förståss på att vatten är bästa anfall på vätskebrist.. :-)..
http://hd.se/noje/johanna-karlsson/2007/02/08/om-resorb-och-partyknarkande/
f.ö. har jag nog inget å tillägga! men åsikten står förståss på att vatten är bästa anfall på vätskebrist.. :-)..
Quote from ellen olsson on 16 July 2008, 20:48Finns det ingen bipacksedel eller liknande med lämplig information?
Finns det ingen bipacksedel eller liknande med lämplig information?
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:51Använder själv Resorb ibland efter långa pass. Försöker dock hålla nere konsumtionen eftersom det innehåller sötningsmedel (sackarin i detta fall) som jag normalt undviker.
I vissa länder (står det i Sötningslexikon, Danisco Sugar AB, 1996) råder begräns
Använder själv Resorb ibland efter långa pass. Försöker dock hålla nere konsumtionen eftersom det innehåller sötningsmedel (sackarin i detta fall) som jag normalt undviker.
I vissa länder (står det i Sötningslexikon, Danisco Sugar AB, 1996) råder begräns
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:51Det David nog vill säga är att om du inte anstränger dig MYCKET hårt och vid höga temperaturer behöver du inget annat än vatten, det salter och mineraler du får i dig via en allsidig kost bör räcka. Nu har jag inte kikat på din träning för att se hur hårt
Det David nog vill säga är att om du inte anstränger dig MYCKET hårt och vid höga temperaturer behöver du inget annat än vatten, det salter och mineraler du får i dig via en allsidig kost bör räcka. Nu har jag inte kikat på din träning för att se hur hårt
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:53Låter användbart om kroppen av någon anledning inte kan tillgodogöra sig vätska! t.ex. diarré eller att matsmältningen har fullt upp med avgiftning.
Låter användbart om kroppen av någon anledning inte kan tillgodogöra sig vätska! t.ex. diarré eller att matsmältningen har fullt upp med avgiftning.
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:53Det är inte vätskebalansen i första hand som Resorb ska bota utan saltbalanserna.
Det är inte vätskebalansen i första hand som Resorb ska bota utan saltbalanserna.
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:56Ättiks- eller saltgurka funkar också bra förresten. Plus vatten så klart.
Ättiks- eller saltgurka funkar också bra förresten. Plus vatten så klart.