Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:59Jag brukar ha saltgurka i hamburgarna och eftersom att i den allsidiga kosten ingår inte Resorb.
Jag brukar ha saltgurka i hamburgarna och eftersom att i den allsidiga kosten ingår inte Resorb.
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 20:59Jo det är nog kanske bäst att skära ner lite på resorben :D... Tänkte höra om ni har någon specialare ni brukar dricka efter träning eller är det bara vatten som gäller??
Jo det är nog kanske bäst att skära ner lite på resorben :D... Tänkte höra om ni har någon specialare ni brukar dricka efter träning eller är det bara vatten som gäller??
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 21:10En iskall burk Coca-cola är inte att förakta efter ett hårt pass på tre-fyra timmar.
Sedan kan man mumsa i sig en halv liter gräddglass under tiden middagen blir färdig.
En iskall burk Coca-cola är inte att förakta efter ett hårt pass på tre-fyra timmar.
Sedan kan man mumsa i sig en halv liter gräddglass under tiden middagen blir färdig.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 08:33Efter långpass (>3h) när jag svettats lite extra mycket så tar jag ibland två resorb för att "återställa" saltbalansen en smula.
Efter långpass (>3h) när jag svettats lite extra mycket så tar jag ibland två resorb för att "återställa" saltbalansen en smula.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 08:37Iskall öl är ju aldrig så god som efter ett långpass. Råkar det bli för många så brukar jag ta resorb för att slippa bakfylla.(t+)
Iskall öl är ju aldrig så god som efter ett långpass. Råkar det bli för många så brukar jag ta resorb för att slippa bakfylla.(t+)
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 08:41Efter mina långpass, de ligger på runt tre timmer eller mer, brukar jag unna mig en jätteportion pasta med kantarellsås från ett favoritställe. Saltar lite extra på pastan, dricker en ramlösa till och sen mår jag som en prinsessa 🙂
Möjligen komplettera
Efter mina långpass, de ligger på runt tre timmer eller mer, brukar jag unna mig en jätteportion pasta med kantarellsås från ett favoritställe. Saltar lite extra på pastan, dricker en ramlösa till och sen mår jag som en prinsessa 🙂
Möjligen komplettera
Quote from Donald Isaksson on 17 July 2008, 08:41David, gräddglass låter gott men vad sägs om några bitar kladdkaka? 😀
Har aldrig testat resorb i samband m träning, har hittills inte druckit alls under långpassen. Mest för att jag inte hittat ngt Perfekta vätskebälte i min storlek här i Umeå. Får köpa
David, gräddglass låter gott men vad sägs om några bitar kladdkaka? 😀
Har aldrig testat resorb i samband m träning, har hittills inte druckit alls under långpassen. Mest för att jag inte hittat ngt Perfekta vätskebälte i min storlek här i Umeå. Får köpa
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 08:45Mozarellaost, funkar kanon.
Mozarellaost, funkar kanon.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 09:06Saltet i Resorb eller sportdryck är precis samma salt som i vanlig mat. Anledningen att dricka det är att man inte alltid kan äta vanlig mat, t.ex. om man har diarré, kräkningar eller springer långpass. De eventuella skadeverkningarna är också precis samm
Saltet i Resorb eller sportdryck är precis samma salt som i vanlig mat. Anledningen att dricka det är att man inte alltid kan äta vanlig mat, t.ex. om man har diarré, kräkningar eller springer långpass. De eventuella skadeverkningarna är också precis samm
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 09:17Jag hade tänkt köpa med mig resorb till Kalmar triathlon och använda ifall det är varmt. Har dock inte testat det innan, men tänkte att det kunde vara smidigt att ha några tabletter med sig och blanda ifall det behövs.
Kanske borde testa det på nån trän
Jag hade tänkt köpa med mig resorb till Kalmar triathlon och använda ifall det är varmt. Har dock inte testat det innan, men tänkte att det kunde vara smidigt att ha några tabletter med sig och blanda ifall det behövs.
Kanske borde testa det på nån trän