Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningResorb - när, var, hur?
You need to log in to create posts and topics.

Var till apoteket idag och köpte resorb för jag tänkte ta ett långpass imorgon på 20-21 km. När ska man dricka det, hur lång tid innan? Ska man dricka det under tiden man springer kanske? Hur mycket dricker ni av det?

Jag brukar ta en tablett på kvällen innan. Är det varmt kan jag ta två tabletter i en halvliter vatten och ha det som dryck under passet. Under ett 24 timmarslopp kan jag nog få i mig fem-sex stycken... Men bra är det mot kramp. Prova dig fram.

På vanliga långpass har jag totalt 7 dl Resorb, blandat enligt anvisningarna, i vätskebältet. Innan Göteborgsvarvet drack jag en sådan dos (4 tabletter) ett par timmar innan start uppblandat i en liten PET-flaska. Plus att jag tänker på att salta maten li

Ifall du tänker springa ett 2+ timmarspass i morgon skulle jag rekommendera en resorb ett par timmar innan, om du känner att du fått i dig underskott av vätska idag. Sedan kan du gärna ta med dig dricka på rundan också, antingen sportdryck ELLER resorb EL

Ingen annan än jag som upplever problemet väldigt kissnödig när ni dricker Resorb? Eller är det bara som jag tycker att jag blir så himla nödig av Resorb? Finns det någon grund för det tro?

Ute of lufsade 2 timmar i dag. Då blev det en resorb efteråt (+ lite Proviva Active och en kall pilsner som belöning;) Bara vatten under löpning. Stannade och fyllde flaskor på två ställen så totalt blev det 6 småflaskor.

Fia-Lotta: Jag tycke rockså att jag blir mycket kissnödig av vätskeersättning. Kanske man dricker för mycket av det?

En tumregel jag följer är ju att sluta dricka 45 min innan passet och att "gå" strax innan.... men om resorb är särskilt vätskedrivande vet jag inte.

Om man dricker vätska blir man pissnödig - det är väl inte så konstigt?

Resorb kan väl ändå inte vara vätskedrivande?!?!?!

Tvärtom borde den ju va mindre drivande än rent vatten eftersom Resorb i rätt koncentration (enligt anvisning på röret) har samma salthalt som kroppsvätskor och sålunda borde tas upp lättare av kroppen.