Quote from Guest on 13 June 2008, 19:20Var till apoteket idag och köpte resorb för jag tänkte ta ett långpass imorgon på 20-21 km. När ska man dricka det, hur lång tid innan? Ska man dricka det under tiden man springer kanske? Hur mycket dricker ni av det?
Var till apoteket idag och köpte resorb för jag tänkte ta ett långpass imorgon på 20-21 km. När ska man dricka det, hur lång tid innan? Ska man dricka det under tiden man springer kanske? Hur mycket dricker ni av det?
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 19:30Jag brukar ta en tablett på kvällen innan. Är det varmt kan jag ta två tabletter i en halvliter vatten och ha det som dryck under passet. Under ett 24 timmarslopp kan jag nog få i mig fem-sex stycken... Men bra är det mot kramp. Prova dig fram.
Jag brukar ta en tablett på kvällen innan. Är det varmt kan jag ta två tabletter i en halvliter vatten och ha det som dryck under passet. Under ett 24 timmarslopp kan jag nog få i mig fem-sex stycken... Men bra är det mot kramp. Prova dig fram.
Quote from Catharina Brattlin on 13 June 2008, 20:19På vanliga långpass har jag totalt 7 dl Resorb, blandat enligt anvisningarna, i vätskebältet. Innan Göteborgsvarvet drack jag en sådan dos (4 tabletter) ett par timmar innan start uppblandat i en liten PET-flaska. Plus att jag tänker på att salta maten li
På vanliga långpass har jag totalt 7 dl Resorb, blandat enligt anvisningarna, i vätskebältet. Innan Göteborgsvarvet drack jag en sådan dos (4 tabletter) ett par timmar innan start uppblandat i en liten PET-flaska. Plus att jag tänker på att salta maten li
Quote from Jonas Täng on 13 June 2008, 20:20Ifall du tänker springa ett 2+ timmarspass i morgon skulle jag rekommendera en resorb ett par timmar innan, om du känner att du fått i dig underskott av vätska idag. Sedan kan du gärna ta med dig dricka på rundan också, antingen sportdryck ELLER resorb EL
Ifall du tänker springa ett 2+ timmarspass i morgon skulle jag rekommendera en resorb ett par timmar innan, om du känner att du fått i dig underskott av vätska idag. Sedan kan du gärna ta med dig dricka på rundan också, antingen sportdryck ELLER resorb EL
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 20:30Ingen annan än jag som upplever problemet väldigt kissnödig när ni dricker Resorb? Eller är det bara som jag tycker att jag blir så himla nödig av Resorb? Finns det någon grund för det tro?
Ingen annan än jag som upplever problemet väldigt kissnödig när ni dricker Resorb? Eller är det bara som jag tycker att jag blir så himla nödig av Resorb? Finns det någon grund för det tro?
Quote from Lars Mörrby on 13 June 2008, 21:06Ute of lufsade 2 timmar i dag. Då blev det en resorb efteråt (+ lite Proviva Active och en kall pilsner som belöning;) Bara vatten under löpning. Stannade och fyllde flaskor på två ställen så totalt blev det 6 småflaskor.
Ute of lufsade 2 timmar i dag. Då blev det en resorb efteråt (+ lite Proviva Active och en kall pilsner som belöning;) Bara vatten under löpning. Stannade och fyllde flaskor på två ställen så totalt blev det 6 småflaskor.
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 22:04Fia-Lotta: Jag tycke rockså att jag blir mycket kissnödig av vätskeersättning. Kanske man dricker för mycket av det?
Fia-Lotta: Jag tycke rockså att jag blir mycket kissnödig av vätskeersättning. Kanske man dricker för mycket av det?
Quote from Fredric Lagerström on 13 June 2008, 22:15En tumregel jag följer är ju att sluta dricka 45 min innan passet och att "gå" strax innan.... men om resorb är särskilt vätskedrivande vet jag inte.
En tumregel jag följer är ju att sluta dricka 45 min innan passet och att "gå" strax innan.... men om resorb är särskilt vätskedrivande vet jag inte.
Quote from Elias Engqvist on 13 June 2008, 22:52Om man dricker vätska blir man pissnödig - det är väl inte så konstigt?
Om man dricker vätska blir man pissnödig - det är väl inte så konstigt?
Quote from Funbeat user on 13 June 2008, 23:16Resorb kan väl ändå inte vara vätskedrivande?!?!?!
Tvärtom borde den ju va mindre drivande än rent vatten eftersom Resorb i rätt koncentration (enligt anvisning på röret) har samma salthalt som kroppsvätskor och sålunda borde tas upp lättare av kroppen.
Resorb kan väl ändå inte vara vätskedrivande?!?!?!
Tvärtom borde den ju va mindre drivande än rent vatten eftersom Resorb i rätt koncentration (enligt anvisning på röret) har samma salthalt som kroppsvätskor och sålunda borde tas upp lättare av kroppen.