Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningResorb - när, var, hur?
You need to log in to create posts and topics.

Nä Christer, Fia-Lotta menade väl att hon känner sig mer kissnödig av resorb än av samma mängd vanligt vatten. Om jag inte missförstod.

Själv undrade jag om det kan bero på att man kanske dricker lite mer än man gjort annars när man dricker just resorb e

Inbillning!

Tack Anna-Karin, det var naturligtvis en jämförelse med samma mängd annan dryck. Jag är inte helt tappad bakom en vagn....

OK - då är det väl inbillning. 🙂

Resorb är inte vätskedrivande i sig. Men poängen med den är att den har en saltbalans som gör att kroppen tar upp vätskan extra snabbt ur tarmsystemet. Och har kroppen inte behov av den vätskan så gör den sig snabbt av med överskottet genom att filtrera u

Jag brukar ju försöka gå och dricka en hel del hela dagen före ett lite hårdare pass (vatten och saft). Har fått för mej att det är bra. Får ju gå titt som tätt på toa då och tänker att det bara är bra. Men kontentan blir kanske bara att jag dränerar ut s

Aadu, ja det gör du. Men eftersom de flesta av oss får i oss överdoser av salt i maten så balanserar du ut det. Ifall du av någon anledning är jätteförsiktig med salt i den mat du äter samtidigt som du dricker mycket vatten så kan det bli lite tokigt. T.e

Jag får nog inte kramp så ofta men var till apoteket nu iaf o köpte.. ja just det Resorb. Svartvinbärssmak. 🙂

Å just svartvinbärssmaken har jag hört ska va såååå äcklig så jag har inte vågat köpa den.

Vad tycker du Aadu? Va smaken okej?

A-M, jag gillar båda två. Numera får jag tillägga, då jag i början tyckte att svartvinbärssmaken tog emot. Det berodde nog på någon annan typ av dryck som börjar på A och slutar på Kurant...;)

Jag tycker att all resorb är lite småäcklig och sv v. lite extra småäcklig men man tycker ju olika. Och det är inte värre än att jag häller i mig det före längre tävlingar ffa