Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRIDE OF HOPE EFI
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som kollat på GPX-filerna som ligger på RoH-sajten? De verkar vara gjorda på olika sätt. Eftersom jag inte vill använda navigeringsläget på min Garmin Edge 705 utan bara se rundan på kartan så funkar inte alla kartorna. Är det någon som har n

Nicklas - vi skickar frågan vidare till Gary eller Daniel som säkert vet vad som gäller eftersom filerna har gått genom deras granskande ögon...

Snart dags snart dags! Jag är sjukt peppad!.

Alltså, vad exakt packar ni?

Regnkläder (H)

Inte för att jag är pessimist utan för att det är skönt att slippa frysa om det blir regn flera dagar i sträck.

Jag har
- Gore Tex cykeljacka som håller tätt hela dagen.
- Längdskidhandskar
- Plastpåsar i skorna
- Benvärmare eller knicke

Eftersom jag kan mellanlanda i Linköping försöker jag minimera. Det blir 3 par bibs, benvärmare, armvärmare, vindväst, en vår/höst-jacka, hela handskar, ett par buffar, en scullcap, skoskydd, ullstrumpor (jag är frusen om fötterna).
Sen lite överdragskläd

Stannar också i Linköping och byter lite kläder. Okej: 3 bibs/cykelbyxor, arm och benvärmare, skoskydd, cykelkeps, cykeljacka, fyra cykeltröjor, strumpor, öronproppar, korta och långa handskar.

Sen typ ombyten och sådana andra grejer.

Något uppenbart

pump, däckavtagare, slang. lite prylar att serva med på kvällarna, trasor, olja..Nyservad cykel med hyggliga däck innan start

Kortlek, sällskapsspel, bok...

Extra cyklar kan alltid vara bra att ha med sig 😉

Fniss. Extra cykel blir svårt... Men det andra ska väl inte vara något större problem tror jag.

Gud, jag är nervös. Men det ska nog ordna sig.