Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRimliga mål närmaste året?
You need to log in to create posts and topics.

Jag fungerar bäst om jag har konkreta tidsmål att träna mot. Det upptäckte jag i somras, när målet var 45 min på Midnattsloppet (fick 45:27) och 2:45:00 på Lidingöloppet (fick 2:41:22). Träningsmotivationen gick upp, och jag anmälde mig till Funbeat, dire

Att spinga varvet på 1.30 räcker inte till 2,15 på LL. Snarare 1.20-25 isf. Men annars är det väl bara spänna bågen och se hur långt det räcker. Med motivation kommer du långt....

Nej, 1:30 på varvet räcker inte. Men tanken var att 1:25 kanske kunde räcka och att jag kan förbättra mig så pass på de 4 månaderna där emellan.

Jag funderade i dessa banor i förra veckan, men avvaktade för att se hur det gick på Lidingö igår innan jag g

Tror på allt utom 2:15... tror det är snarare en 3-.årsplan.
2:30 nästa år är nog mer rimligt. Jag körde 70 mil på 18 veckor för att klara 2:30 men bommade ändå...
Träningen för att klara 2:15 är gissningsvis 5-6 dagar i veckan och uppåt 8-10 mil i veckan

Viktorialoppet 2010 (9 km) accepterades som seedinggrundande för Sth 1/2M för mig. Blir därför inte förvånad om ditt Sylvesterlopp accepteras för Varvet. De tre månaderna däremellan är trots allt bara tre månader, händer inte så mkt på den tiden ändå.

Vi

Accepterar inte Göteborgsvarvet _bara_ sina egna seedningslopp?

Fredrik, nytt för i år: Alla kontrollmätta 10K, kvartsmaror, halvmaror och maror.

http://www.goteborgsvarvet.com/sv/Lopare/Loppen/GoteborgsVarvet/Confutatis-et/Seedningsregler/

OK. Inte för att just jag bryr mig, men... 🙂

Tror du får svårt m målet för halvmaran och LL.

Vad tror du kan vara rimliga mål, Conny?