Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 21:54Jag tror att alla dina mål kan infrias OM du vill tillräckligt mycket, tränar dynamiskt och håller dig frisk och skadefri.
Vad har du haft för utveckling sedan du började träna? Vad gjorde du milen på 2007?
Bakgrunden spelar ganska stor roll. Om jag tar
Jag tror att alla dina mål kan infrias OM du vill tillräckligt mycket, tränar dynamiskt och håller dig frisk och skadefri.
Vad har du haft för utveckling sedan du började träna? Vad gjorde du milen på 2007?
Bakgrunden spelar ganska stor roll. Om jag tar
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 22:28Lite mer information om min träning då. Midnattsloppet i somras var den första löptävlingen jag ställt upp i och Lidingö den andra, men jag har kört kanske 150 orienteringstävlingar sedan starten 2005. Min träning har till i somras varit uteslutande skogs
Lite mer information om min träning då. Midnattsloppet i somras var den första löptävlingen jag ställt upp i och Lidingö den andra, men jag har kört kanske 150 orienteringstävlingar sedan starten 2005. Min träning har till i somras varit uteslutande skogs
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 07:32Trams!! 1:30 på varvet kan visst räcka till 2:15 på LL. När jag satsade på att göra 2:15 på lidingö för 6 år sedan möttes jag av stor skepsis på ett annat forum jag tidigare hängde på. Blev nästan övertygad om att det inte var någon idé att försöka.
Jag
Trams!! 1:30 på varvet kan visst räcka till 2:15 på LL. När jag satsade på att göra 2:15 på lidingö för 6 år sedan möttes jag av stor skepsis på ett annat forum jag tidigare hängde på. Blev nästan övertygad om att det inte var någon idé att försöka.
Jag
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 08:42Gör ett försök helt enkelt, man vet inte förens man provat. Går det inte så går det inte och då vet du det. (t+) Alla kan ju inte vara så fega som jag och bara sätta upp mål som är så lågt ställda att det är 100% säkert att man uppnår dem med råge. 😉
Gör ett försök helt enkelt, man vet inte förens man provat. Går det inte så går det inte och då vet du det. (t+) Alla kan ju inte vara så fega som jag och bara sätta upp mål som är så lågt ställda att det är 100% säkert att man uppnår dem med råge. 😉
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:04Och du, G, är ett av kanske två-tre lysande undantag. Jag springer halvmaran på 1:26-1:27 nånstans och tycks ändå inte kunna göra bättre än 2:17-2:20 på Lidingö. Och då är jag ändå nästan alltid placeringsmässigt gynnad av terräng.
Men jag avråder absolu
Och du, G, är ett av kanske två-tre lysande undantag. Jag springer halvmaran på 1:26-1:27 nånstans och tycks ändå inte kunna göra bättre än 2:17-2:20 på Lidingö. Och då är jag ändå nästan alltid placeringsmässigt gynnad av terräng.
Men jag avråder absolu
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:29Ja Robert, kanske är jag ett av få undantag, men det är inget som säger att Magnus inte heller är det. Klart han skall försöka.
För övrigt gör du nog under 2:15 vilken dag som helst om du högprioriterar LL och slutar cykla och simma så förbenat mycket 😀
Ja Robert, kanske är jag ett av få undantag, men det är inget som säger att Magnus inte heller är det. Klart han skall försöka.
För övrigt gör du nog under 2:15 vilken dag som helst om du högprioriterar LL och slutar cykla och simma så förbenat mycket 😀
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:44Jag har tränat löpning i ca 2½ år men idrottat till och från i hela mitt liv.
Första löpartävlingen var Sylvesterloppet 2008 då jag gjorde 44.56 på 10 km.
Anser allt som oftast att jag är för dålig för ställa upp i tävlingar.
Nästa tävling blev Midnat
Jag har tränat löpning i ca 2½ år men idrottat till och från i hela mitt liv.
Första löpartävlingen var Sylvesterloppet 2008 då jag gjorde 44.56 på 10 km.
Anser allt som oftast att jag är för dålig för ställa upp i tävlingar.
Nästa tävling blev Midnat
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 11:46Magnus: Det låter som om du har byggt upp en bra grund att stå på. Då har du ett perfekt utgångsläge att "krydda" med kvalitetspass. Se bara till att lyssna på kroppen under och efter kvalitetspassen, för det är de passen som kan få dig skadad - men också
Magnus: Det låter som om du har byggt upp en bra grund att stå på. Då har du ett perfekt utgångsläge att "krydda" med kvalitetspass. Se bara till att lyssna på kroppen under och efter kvalitetspassen, för det är de passen som kan få dig skadad - men också
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:01Det är fullt realistiskt för dig att satsa på 2.15 på Lidingö. Det är ju ett år kvar. Du bör försöka hålla en träningsdos på ca 4 mil/vecka under några månader innan loppet. Kom också ihåg att ta det lugnt veckan innan loppet.
Det är fullt realistiskt för dig att satsa på 2.15 på Lidingö. Det är ju ett år kvar. Du bör försöka hålla en träningsdos på ca 4 mil/vecka under några månader innan loppet. Kom också ihåg att ta det lugnt veckan innan loppet.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:13Tack för de uppmuntrande orden. Vem vet, jag kanske kan bli en Riktigt Löpare vad det lider. 🙂
Jag har tränat ca 6 h/vecka i 2,5 månader nu. Är det smart eller dumt att försöka öka till 7 timmar? Jag är ju trots allt modiga 40 år snart...
Tack för de uppmuntrande orden. Vem vet, jag kanske kan bli en Riktigt Löpare vad det lider. 🙂
Jag har tränat ca 6 h/vecka i 2,5 månader nu. Är det smart eller dumt att försöka öka till 7 timmar? Jag är ju trots allt modiga 40 år snart...