Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:20Jag tycker du gör det bra om du lyckas hålla nuvarande träningsdos över vintern. Gör du det är du mycket väl förberedd till nästa säsong. Släng in några lugna veckor så fort du känner dig sliten.
Jag tycker du gör det bra om du lyckas hålla nuvarande träningsdos över vintern. Gör du det är du mycket väl förberedd till nästa säsong. Släng in några lugna veckor så fort du känner dig sliten.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 14:56Magnus: Tycker du skall gå för 2:15. Själv vågar jag inte springa mycket mer än 5h/vecka eller 2 dagar i rad. Försöker utöka träningen med cykel och skidor. Du nämnde rodd, vilket jag tycker verkar bra för bålen.
Tror att LL passar oss gammal orienterare
Magnus: Tycker du skall gå för 2:15. Själv vågar jag inte springa mycket mer än 5h/vecka eller 2 dagar i rad. Försöker utöka träningen med cykel och skidor. Du nämnde rodd, vilket jag tycker verkar bra för bålen.
Tror att LL passar oss gammal orienterare
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2010, 14:57Springa fortare än max är en bra idé!
Springa fortare än max är en bra idé!
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:01Det är när man ger 110 procent!
Det är när man ger 110 procent!
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:02Jag menade tempo som min/km. Tempo över max blir då fler min/km än max.
Jag menade tempo som min/km. Tempo över max blir då fler min/km än max.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:05Fredrik: Gammal orienterare är jag inte. Däremot gammal. Och orienterar. Men inte så erfaren.
Det vore extra kul om löpträningen fick ner mig till 7-8 på Sverigelistan förstås. 🙂
Och så tyckte jag din tid på Lidingö ger hopp!
Fredrik: Gammal orienterare är jag inte. Däremot gammal. Och orienterar. Men inte så erfaren.
Det vore extra kul om löpträningen fick ner mig till 7-8 på Sverigelistan förstås. 🙂
Och så tyckte jag din tid på Lidingö ger hopp!
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2010, 15:14max brukar betyda Största möjliga värde inom ett visst värdeområde... Vad menar DU med max?
max brukar betyda Största möjliga värde inom ett visst värdeområde... Vad menar DU med max?
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:28Magnus: 7-8?? Själv är jag sugen på under 10 i H40, men det går nog inte iår.
Christer: Max hastighet är det högsta värdet jag kan springa, men max tempo är det minsta värdet.
Magnus: 7-8?? Själv är jag sugen på under 10 i H40, men det går nog inte iår.
Christer: Max hastighet är det högsta värdet jag kan springa, men max tempo är det minsta värdet.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:31Fredrik: Poäng, inte placering. 🙂
Fredrik: Poäng, inte placering. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 15:33Då har du lite att jobba på. Säverdalens tävling var åt rätt håll.
Då har du lite att jobba på. Säverdalens tävling var åt rätt håll.