Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag har tränat innan, men aldrig löpning. Jag har kört lågpulsträning i 11 veckor nu för att bygga upp senor o ligament mm och har på köpet fått en positiv inställning till löpning (tyckte bara det var tungt o jobbigt innan). Innan dess har jag tränat

Ska under 19minuter detta året.. Ett råd om ni inte kört vårruset innan- Anmäl er hellre till "fortspringar" gruppen än längre bak så slipper ni Barnvagnar, stavgångare, 4 st ARM I ARM (#) osv osv.. Är det många från FB som kör i år? Ska vi göra det ihop

David- Om vattnet ska va fisljummet borde ni väl ha det i bakfickan 😉

Jag vet inte vilken stad ni ska springa Vårruset i, men i alla fall i Stockholm är Vårruset inte 5 km (utan ca 4,8 km). Målet kan såklart vara just "Vårruset på 30 minuter" men om målet är att hålla 6 minutersfart i en halvmil så får ni räkna om!

Göteborg (t+)

Steg 1: Springa regelbundet

Steg 2: Öka längden på passen, åtminstone nåt i veckan

Steg 3: Springa snabbare nån gång ibland

Steg 1 är det avgjort viktigaste, och ger störst förbättringar i början. Det omfattar också att hålla sig skadefri och frisk.

Power Puff: man anmäler väl inte sig till grupper på vårruset? Var ett tag sen jag var med (gick hehe) men såg inget sånt när jag hastade igenom broschyren häromdagen? Ställer man inte sig när man väl kommit dit?

Kanske är olika i olika städer, jag ska s

Vi är en grupp som ska springa i Malmö. Om man anmäler minst 5 personer får man en fikakorg när man kommit i mål. Gratis är gott, så det kan man ju inte missa! 😀
...men för den skull kommer vi inte att springa ihop. Vi har alla olika mål, från 22.30 till

5 km snabbdistans låter bra. När målet är 30 minuter tror jag inte på intervaller utan att man måste härda sig att springa i 5 km i ett tempo som är obekvämt. Annars så tycker jag Andreas Stenmarks förslag är bra. Spring lugna pass längre än 5 km och snab

Ja, snabbdistansen på 5km kommer att bli intressant. Gubben där hemma har anmält sig som frivillig att klocka mig när jag springer om jag bara låter bli att bära pulsklocka. Han är övertygad om att den hämmar mig och får mig att ta det för lugnt. Så jag f