Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklocka?
You need to log in to create posts and topics.

"Jag saktar in och klämmer fram ett vänligt "Plingeling!..."
Tänk på medelhastigheten!

Jag tycker detta är en allvarlig brist hos de avancerade dyra cykeldatorerna; de borde kunna känna av förvirrade fotgängare och kunna sända ut en passande signal. Kan de mäta *lägsta kadens* (vilket jag inte visste förrän jag såg Kalle J:s redogörelse i e

Synd att Kalle inte har en CS600 så hade det varit mer info.

Jag har sällan mer kraft i munnen när jag cyklar än att jag nätt och jämt kan andas så att ropa är sällan ett alternativ. Men nu sitter det i alla fall en ringklocka på sadelstolpen. Pling, pling...

Jag tror inte att det finns något effektivare än riktigt skrikiga bromsar. Då fattar fotgängarna att det är fara å färde och flyttar sig illa kvickt. Det finns ju en del som demonstrativt ställer sig mitt i vägen för "den dj-la cyklisten" när man plingar.

Att rassla med växlarna är också ett tips.

Det kommer ALDRIG att hända med din cykel! Då tar jag fram handboken och justerar dem. Jag tåler inte rasslande växlar. De ska vara som en god smoothie eller skön melodi.

Dags att köpa Campa?

Jag har för mig att det går att justera andra fabrikat också? Men jag kan ha fel för jag är ju inte på den nivån som många andra erfarna cyklister...

Rassla menas,- när man växlar upp eller ner. Så låter det i min MTB iaf. Ett knäppande ljud och det brukar de flesta höra. Jag har perfekt (numera) justerade växlar.