Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRoberto Vacci om doping
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sett alla etapper på girot och vad Vacchi anser om dopning är glasklart! Han tycker INTE om dopingen inom cykelsporten! Vacchi hade en längre utläggning förra veckan, där han delvis lyfte fram cykelsporten som förebild eftersom man inom cykling in

När cykelsporten har problem med doping så fattar jag inte varför en del personer ALLTID blandar in andra idrotter ( David med flera ...)
Har dessa personer en liberalare syn på dopingen eller inser de inte problemet ?

Inse att cykel har ett jätteprobl

Det tråkiga i det hela är även SVT:s och TV4:s nyhetsrapportering om cykel. Har man tur får man ett 5 sekunders inslag om Girot eller liknande om någon svensk varit inblandad i någonting eller om någon har dött, i så fall mellan två stycken fotbollsrappor

Varenda sändning jag har sett från årets Giro har Vacchi tagit upp frågan. Föreställ er detsamma vid friidrottstävlingar eller vid skidtävlingar. Gick det? Nej, jag tänkte väl det. För det är ju seriösa sporter utan några dopningsproblem...

För att påvisa den snedvridna syn som det finns kring dopingproblemet.
Inom alla idrotter med pengar så finns det doping, inklusive schack.

Det underliga är att den idrotten som alltid har varit ledande inom bekämpningen av doping får mest skit av massme

Första gången jag sett David skriva något vettigt.

Du har inte förstått budskapet tidigare.

Vad gäller doping inom cykling måste man hålla isär två saker: 1) att det skulle upptäckas mer doping i andra idrotter om det testades mer, och 2) det upptäcks en hel del doping inom cykling. 1) må vara hur j-kla sant som helst, men det bör vara en sidodi

David skrev: "Det underliga är att den idrotten som alltid har varit ledande inom bekämpningen av doping får mest skit av massmedia och andra oinsatta individer."

Å ena sidan håller jag fullständigt med dig, men å andra sidan: Om inte bara bekämpningen a

Cykeln har aldrig varit ren.
På 1800-talet så körde de på rödvin och anfetamin, det var tillåtet på den tiden.

Så länge man välkomnar gamla dopingvrak så är man inte seriös i sin satsning mot doping.

Det handlar inte om att avtjäna sina straff, det hand