Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 17:41Och Nisse är cyklist?
Och Nisse är cyklist?
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 18:51Nisse M,
Vad just jag tycker om reglerna och utövares ageranden spelar ingen större roll i sak. Det som däremot betyder något är mitt stöd för att regler bl a ska vara tydliga och följas. Jag är motståndare till idéer om att sporter ska utövas baserat på
Nisse M,
Vad just jag tycker om reglerna och utövares ageranden spelar ingen större roll i sak. Det som däremot betyder något är mitt stöd för att regler bl a ska vara tydliga och följas. Jag är motståndare till idéer om att sporter ska utövas baserat på
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:25Har jag sagt att:
att jag är mot regler som är tydliga och lätta att följa?
Att jag är för att sporter ska utövas baserat på någons diffusa förnuft eller moral och därmed lämna fältet fritt för godtycke och orättvisor?
Att regelverk inte skall ska v
Har jag sagt att:
att jag är mot regler som är tydliga och lätta att följa?
Att jag är för att sporter ska utövas baserat på någons diffusa förnuft eller moral och därmed lämna fältet fritt för godtycke och orättvisor?
Att regelverk inte skall ska v
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:33Men du tycker att livstids avstängning är vettigt och det tycker inte jag med tanke på rättsosäkerheten.
Men du tycker att livstids avstängning är vettigt och det tycker inte jag med tanke på rättsosäkerheten.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:41Har man medvetet dopat sig anser jag att man har förbrukat sina möjligheter.
Vid uppenbar "misstagsdoping" bör man få en extra möjlighet...
När cyklister och advokater kommer med de mest skruvade inläggen är det bara pinsamt för hela sportvärlden.
Har man medvetet dopat sig anser jag att man har förbrukat sina möjligheter.
Vid uppenbar "misstagsdoping" bör man få en extra möjlighet...
När cyklister och advokater kommer med de mest skruvade inläggen är det bara pinsamt för hela sportvärlden.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:42Ja, Nisse det är ju så. Om du nu inte anser att de som tävlade lulliga på vin och höga på amfetamin på 1800-talet var dopade. Nyss hade du dock dem som exempel på att cykelsporten aldrig varit ren från doping. Där har du din retroaktiva applicering av sen
Ja, Nisse det är ju så. Om du nu inte anser att de som tävlade lulliga på vin och höga på amfetamin på 1800-talet var dopade. Nyss hade du dock dem som exempel på att cykelsporten aldrig varit ren från doping. Där har du din retroaktiva applicering av sen
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:43Borde jag skrivit fri från droger ?
Borde jag skrivit fri från droger ?
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:50Det bästa är om du skriver det du menar.
Det bästa är om du skriver det du menar.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:53Det finns inget som heter misstagsdoping i regelverket utan ALLA ansvarar själva för vad som finns i kroppen.
Det är därför som CAS har en viktig uppgift när de enskilda förbunden som De Facto har rätten att bestraffa friar med underliga "misstag" som gru
Det finns inget som heter misstagsdoping i regelverket utan ALLA ansvarar själva för vad som finns i kroppen.
Det är därför som CAS har en viktig uppgift när de enskilda förbunden som De Facto har rätten att bestraffa friar med underliga "misstag" som gru
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:53Synen på droger under 1800-talet var inte heller riktigt densamma som idag. Rödvin ansågs t ex "stärkande", en bra energikälla rentav.
Hm energigel med rödvinssmak kanske vore ngt?
Synen på droger under 1800-talet var inte heller riktigt densamma som idag. Rödvin ansågs t ex "stärkande", en bra energikälla rentav.
Hm energigel med rödvinssmak kanske vore ngt?