Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar också hålla den dagen ledig 🙂
men nu lutar det åt att tillbringa kvällen i Hammarbybacken.

Guuuu va myche roligt ni har i den där staden lite söder om Månkarbo....skitahäftigt minst sagt. Ja jag ska väl då ut å köra i dom där skita-tuffa backarna som finns utmed Månkarbo Marathon-sträckan....60 cm å 45 cm....?!
Men kör man dom ett antal pass så

Den här gången ska jag inte säga nåt, efter att jag tre gånger i rad studsat upp och ner av glädje och ropat jaaa, bara för att i sista stund tvingas avboka. Så får vi se vad det blir!

Jag har två frår, är det officiell tidtagning och resultatlista eller håller man reda på tiden själv?
Klarar man sig men enklar ledpannlampa av Claes Ohlsson modell?

Jag säger som Freddy.. Och hoppas stå och jubla i backen den här gången istället..

Det är tidtagning, och oftast blir det varvtider på varje löpare. Lite stressigt med varvtiderna ibland då många varvar samtidigt. Angående pannlampa så kan man testa att springa när det är mörkt ute. Funkar det då, så funkar det den 10 december. Resultat

måste ju vara grymt mkt svårare att köra i mörkret/lera/snöblask än fina torra stigar... Hur stor är tidsskillnaden på vinnartiderna, vår vs lucia?

Hmm, vinnartiderna ja. Får nog leta i arkivet för att hitta dem. Nick Barrable har i alla fall rekordet på strax under 41 minuter.

2008 lucia edition: 47 min
2009 höst: 44 min

Trodde det skulle vara mycket sämre tider, men det kanske berodde på glöggen att det gick så bra?

Det är klart man måste hinna i mål innan glöggen kallnar. 🙂