Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:17Finns ingen anledning att fortsätta med undermålig teknik som fälgbromsar. Skivbromsar är framtiden. Skaffa Avid BB7 så har du perfekt bromsförmåga oavsett väder, utan underhållsbehov i flera års tid.
Finns ingen anledning att fortsätta med undermålig teknik som fälgbromsar. Skivbromsar är framtiden. Skaffa Avid BB7 så har du perfekt bromsförmåga oavsett väder, utan underhållsbehov i flera års tid.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:25Du menar att inga med skivbromsar vurpar eller kraschar?
Du menar att inga med skivbromsar vurpar eller kraschar?
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:30Öh? Nu handlade det om bromsförmåga, inte vurpor och krascher.
Öh? Nu handlade det om bromsförmåga, inte vurpor och krascher.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:34Det handlar väldigt mycket om körteknik o känsla samt att hålla ordning på grejorna.
Det handlar väldigt mycket om körteknik o känsla samt att hålla ordning på grejorna.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:45Nej, det handlar om att en fälgbroms är en lösning som är avgjort sämre än en skivbroms. Den enda fördel fälgbroms har är att hjulet kan göras lite lättare, och att hela cykeln blir nåt hekto lättare också. I övrigt är skivbromsen extremt överlägsen på al
Nej, det handlar om att en fälgbroms är en lösning som är avgjort sämre än en skivbroms. Den enda fördel fälgbroms har är att hjulet kan göras lite lättare, och att hela cykeln blir nåt hekto lättare också. I övrigt är skivbromsen extremt överlägsen på al
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:49Tjena!
På min pendlarhoj (en Nishiki Ultra Pro http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro/Specifikation ) har jag hydrauliska skivbromsar (Shimano M486)...och jag måste säga att det är en fröjd att köra på. Precis som Marcus säger så blir det mycket blött oc
Tjena!
På min pendlarhoj (en Nishiki Ultra Pro http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro/Specifikation ) har jag hydrauliska skivbromsar (Shimano M486)...och jag måste säga att det är en fröjd att köra på. Precis som Marcus säger så blir det mycket blött oc
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:51Inte på att köra fort....
Inte på att köra fort....
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 10:05Med Avid BB7 finns det ingen anledning att ens försöka hitta lösningar för hydrauliska bromsar.
Och David, det kanske är för komplicerat för dig detta, men bromsar är till för att minska farten, inte öka den... 😉
Med Avid BB7 finns det ingen anledning att ens försöka hitta lösningar för hydrauliska bromsar.
Och David, det kanske är för komplicerat för dig detta, men bromsar är till för att minska farten, inte öka den... 😉
Quote from ellen olsson on 17 February 2009, 10:14Det är inte den som minskar farten snabbast som vinner.
Lite framförhållning och planering under cykling verkar vara på utdöende...
Det är inte den som minskar farten snabbast som vinner.
Lite framförhållning och planering under cykling verkar vara på utdöende...
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 11:06Att det finns regler för hur en CX ska se ut på tävling har vi kanske uttömt ordentligt redan. Att man som vardagscyklist skulle styras av dessa regler är ju faktiskt trams.
Självklart klarar man sig bättre mha framförhållning och hastighetsanpassning, m
Att det finns regler för hur en CX ska se ut på tävling har vi kanske uttömt ordentligt redan. Att man som vardagscyklist skulle styras av dessa regler är ju faktiskt trams.
Självklart klarar man sig bättre mha framförhållning och hastighetsanpassning, m