Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 11:15Fast då är det inte en Cross utan något annat.
Det är som att säga att "Jag har en Formel 1-bil" för att jag har en Ford Fiesta.
Fast då är det inte en Cross utan något annat.
Det är som att säga att "Jag har en Formel 1-bil" för att jag har en Ford Fiesta.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 11:18Men för fan David P, skärp dig nu! Ungefär 1-2 promille av Sveriges cyklister är bundna av UCI/SCF och deras besynnerliga regelverk, resten är fria att cykla på cyklar utformade hur som helst. Om du är så trångsynt att du tycker att bromstyp är det som de
Men för fan David P, skärp dig nu! Ungefär 1-2 promille av Sveriges cyklister är bundna av UCI/SCF och deras besynnerliga regelverk, resten är fria att cykla på cyklar utformade hur som helst. Om du är så trångsynt att du tycker att bromstyp är det som de
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 11:20Cykla inte och trilla med din Hybrid-trekkingcykel.
Cykla inte och trilla med din Hybrid-trekkingcykel.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:05Rasmus, var kan man köpa de där Avid BB7?
Gärna så billigt som möjligt då. 😀Ja, vad kostar de ungefär för resten?
Är skivbromsinfästningen en standard, eller varierar den från broms till broms?
Thanx!
/R
Rasmus, var kan man köpa de där Avid BB7?
Gärna så billigt som möjligt då. 😀
Ja, vad kostar de ungefär för resten?
Är skivbromsinfästningen en standard, eller varierar den från broms till broms?
Thanx!
/R
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:26Det finns ett par olika infästningstyper, men de ska gå att konvertera till varandra med hjälp av adapterlösningar. Vanligast är väl den som kallas IS, som har två skruvhål som är parallella med hjulaxeln.
Det finns också minst två varianter för att fäst
Det finns ett par olika infästningstyper, men de ska gå att konvertera till varandra med hjälp av adapterlösningar. Vanligast är väl den som kallas IS, som har två skruvhål som är parallella med hjulaxeln.
Det finns också minst två varianter för att fäst
Quote from Ingemar Lindgren on 17 February 2009, 19:23...fortfarande ingen som berört min ursprungliga fråga, dvs vad för lösning finns för bakhjulet där jag inte har skivbromsfästen i ramen...? Jag vet att bakbroms är av mindre betydelse, men om underlaget är halt som f-n av väta eller snö föredrar jag att
...fortfarande ingen som berört min ursprungliga fråga, dvs vad för lösning finns för bakhjulet där jag inte har skivbromsfästen i ramen...? Jag vet att bakbroms är av mindre betydelse, men om underlaget är halt som f-n av väta eller snö föredrar jag att
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 19:28Personligen använder jag frambromsen minimalt på vintern och kör med FÄLGBROMS! Det har fungerat sedan 1977 och de vurpor som har inträffat har varit på isfläckar o blankis.
Personligen använder jag frambromsen minimalt på vintern och kör med FÄLGBROMS! Det har fungerat sedan 1977 och de vurpor som har inträffat har varit på isfläckar o blankis.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 19:35Bak fungerar som sagt vilken broms som helst nästan, i fråga om bromskraft eftersom bakbromsen är begränsad av bakdäckets väggrepp, men för fuktproblemets skulle är rullbroms eller skivbroms ändå att rekommendera.
Det finns lösningar som spänns fast i ba
Bak fungerar som sagt vilken broms som helst nästan, i fråga om bromskraft eftersom bakbromsen är begränsad av bakdäckets väggrepp, men för fuktproblemets skulle är rullbroms eller skivbroms ändå att rekommendera.
Det finns lösningar som spänns fast i ba
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 19:38Det är bara att köpa en Tout terrain silkroad så kan du långpendla.
Det är bara att köpa en Tout terrain silkroad så kan du långpendla.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 20:01Det är nästan gulligt att så många har så stora problem att bromsa. För mig stannar cykeln lika lätt med v-broms som med skivbroms, har aldrig haft problem med att låsa hjulen och ändå vill jag inte slå mig för bröstet och hävda grym muskelstyrka i händer
Det är nästan gulligt att så många har så stora problem att bromsa. För mig stannar cykeln lika lätt med v-broms som med skivbroms, har aldrig haft problem med att låsa hjulen och ändå vill jag inte slå mig för bröstet och hävda grym muskelstyrka i händer