Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRollerbrake med drop bars?
You need to log in to create posts and topics.

Men David, sluta nu vara så jävla nedlåtande och inse att fälgbromsar är kraftigt underlägsna skivbromsar. Visst, liksom så mycket annat funkar fälgbromsar i kanske 99.99 procent av alla fall, men den där sista 0.01 procenten är där problemet ligger.

Du

Håll hastighetsbegränsningarna! Trettio vid skolan Rasmus!

Att köra pace på framförvarande bil är kanske inte så listigt utan håll fyra-fem meter så hinner du bromsa om du inte sitter o dagdrömmer.

Att inte bromsarna tar tillräckligt snabbt vid väta(int

Det blir ibland konstigt när det vi pratar om börjar likställas/jämföras med helt andra saker. Som t ex flygplan och downhillcykling. Ja, där används inte v-broms. Och få sitter i flygplan med cykelhjälm och lycra, de flesta downhillcyklister rullar runt

Vill inte gärna använda bromsen alls, har jag fått upp farten så........

>Rasmus
Du har tidigare tydligt deklarerat din fysiska oförmåga på många punkter, så du kanske inte är riktigt representativ att företräda "alla andra" cyklister i detta fall.

Jag säger som Fredrik N. Har aldrig haft några som helst problem att vare sig

Förresten, en gång har jag råkat ut för att V-bromsarna varit otillräckliga.
Då min kompis och jag dundrade in i ett samhälle på tandem, så hände inget när jag bromsade...
...men efter att ha justerat bromsvajern var problemet borta.

Först Rasmus - tack för alla konstruktiva svar!

Sen, grattis all ni duktiga cyklister som aldrig har problem med V-bromsar och tycker det är gulligt med oss som har det! Dennis, Fredrik, David - jag läser och tar ofta till mig av era erfarenheter på denn

Jag förstår poängen på en MTB...men va fan jag har ALDRIG någonsin haft problem med traditionella bromsar på in landsvägscykel...inte i hällregn nerför på smala vägar i ALperna heller,,,då är det snarare halk risk jag oroar mig för...

Byt gummi...hög kva

>Det är bara att köpa en Tout terrain silkroad så kan du långpendla.

Skivbroms nyper direkt och det är inte optimalt när man ligger i klunga. Försöker man hävda att det är samma effekt på skivbroms och v-broms så är man ute och cyklar. Att sedan v-broms räcker till i flertalet lägen under vägkörning är en annan sak. Att de