Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRollerbrake med drop bars?
You need to log in to create posts and topics.

Det är bara Rasmus som inte reder ut trafiken.

Bromsverkan är säkert lika bra. Det är därför downhillcyklisterna kör med v-broms 😉

Kör de inte bara in i ett träd, som trädkramare?

Tja, vi har ju haft den här diskussionen, med minimala variationer i argument, ett halvdussin gånger här på FB redan, så det känns meningslöst att upprepa sig gång på gång.

Jag konstaterar bara att skivbroms är en oemotsagd självklarhet på i princip alla

Jag tycker att det handlar om att lyfta blicken och läsa väglag o trafiken.
Att inte köpa riktigt bra bromsgummi är ju till att vara dumsnål i överkant.
Att fälgsidorna slits upp beror på att någon är dumsnål med underhåll och gillar att gnissla runt på e

downhillcyklister har andra behov än de som cyklar på riktigt och det är inte just bromsverkan

Men för helvete, jag HAR de bromsgummin (Kool-Stop Salmon) som ofta anses vara de bästa i regn, och vid de två tillfällen jag fick total förlust av bromsförmåga i regn var fälgarna rena och fina (men pissblöta av regn), liksom bromsklossarna. Vattnet bild

En gång frös mina v-bromsar och tog då extremt dåligt. Det gör inte att skivbromsar är att föredra.

Nej, alltså, det står var och en fritt att välja vilken bromstyp man vill, så klart. Men man ska inte komma med lögner och trams för att försvara äldre och undermålig teknik.

Som sagt, skivbromsens enda "vita fläck" är landsvägscyklarna. På alla andra om

Konstigt att bromsarna fungerar för massor med Cyklister som cyklar jättefort och inte för dig.
Det kan inte vara du som inte kan hantera bromsarna och trafiken?