Quote from Lena Bjerlöw on 23 May 2007, 19:08LingLing: Jo Wasa knäcke säljer de här i vissa matbutiker, och det är dyrt! Mellan 3.50-4 dollar för ett sånt litet paket. Jag blir ruinerad! :/
Och på IKEAs "swedish market" är det också svindyrt...tur ja bara vart där en gång 🙂 SÅÅÅ himla gott e det
LingLing: Jo Wasa knäcke säljer de här i vissa matbutiker, och det är dyrt! Mellan 3.50-4 dollar för ett sånt litet paket. Jag blir ruinerad! :/
Och på IKEAs "swedish market" är det också svindyrt...tur ja bara vart där en gång 🙂 SÅÅÅ himla gott e det
Quote from Ebba Johansson on 23 May 2007, 21:53Blir det mycket kakor på en sats? Hur länge håller dom och hur ska man förvara sitt bakverk? Frysa eller bara luftät burk?
I morrn ska det nämligen bakas runekakor så att jag har nåt att gnaga på när sambon är ute och vallar mig på cykel.
Blir det mycket kakor på en sats? Hur länge håller dom och hur ska man förvara sitt bakverk? Frysa eller bara luftät burk?
I morrn ska det nämligen bakas runekakor så att jag har nåt att gnaga på när sambon är ute och vallar mig på cykel.
Quote from Funbeat user on 23 May 2007, 22:06Talar jag om min sats (hm... ej att förväxla med pytagoras sats) så blidde det ett kilo ganska prick. Hur många kakor det blir beror ju på hur många du vill ha och hur starkt det blir. Jag karvade ut min kilos knöl till 1 cm höjd och karvade ut 20 bitar.
Talar jag om min sats (hm... ej att förväxla med pytagoras sats) så blidde det ett kilo ganska prick. Hur många kakor det blir beror ju på hur många du vill ha och hur starkt det blir. Jag karvade ut min kilos knöl till 1 cm höjd och karvade ut 20 bitar.
Quote from Håkan Öhling on 23 May 2007, 22:14Jag gör (på Pers tips) ganska små runekakor ca 2x4 cm stora. Det blir lagom med en bit i munnen. De brukar räcka ungefär en cykelmil - så vet man hur många man ska ha med sig. Jag återanvänder mina bakplåtspappersbitar - sparas i bakfickan och färdiga för
Jag gör (på Pers tips) ganska små runekakor ca 2x4 cm stora. Det blir lagom med en bit i munnen. De brukar räcka ungefär en cykelmil - så vet man hur många man ska ha med sig. Jag återanvänder mina bakplåtspappersbitar - sparas i bakfickan och färdiga för
Quote from Funbeat user on 24 May 2007, 10:05Gäller att ta med sig lager mao om man ska till USA och är beroende ... har de saltgodis också?
Gäller att ta med sig lager mao om man ska till USA och är beroende ... har de saltgodis också?
Quote from Jonas Täng on 24 May 2007, 10:18Jag skär till mina Runekakor i ännu mindre bitar. Är väl inte så stor i käften... 😉
Ett tag rullade jag bitarna till små bollar (som små köttbullar) då blev det inga vassa kanter heller. Första gången gjorde jag för stora bitar och fick sår i munnen av d
Jag skär till mina Runekakor i ännu mindre bitar. Är väl inte så stor i käften... 😉
Ett tag rullade jag bitarna till små bollar (som små köttbullar) då blev det inga vassa kanter heller. Första gången gjorde jag för stora bitar och fick sår i munnen av d
Quote from Ebba Johansson on 24 May 2007, 12:03hmm..gjorde en sats runekakor i morse och täntke att de stelnar väl..men de är rätt mjuka mina bitar,, så där segkletiga....kankse kokade smetetn lite för kort tid...täntke knäck..ont i muinne klet mellan tänder så jag kokade inte vanlig knäckkonsistens..
hmm..gjorde en sats runekakor i morse och täntke att de stelnar väl..men de är rätt mjuka mina bitar,, så där segkletiga....kankse kokade smetetn lite för kort tid...täntke knäck..ont i muinne klet mellan tänder så jag kokade inte vanlig knäckkonsistens..
Quote from Jonas Täng on 24 May 2007, 12:18125 grader kokade jag till sist då blev den varken mjuka eller hårda. 120 blir för mjukt och klistrigt och över 130 stenhårt. Så jag valde lite lagom.
Om man kokar i en vid panna (stor botten) så kokar smeten fortare än om man har en liten. Jag har använ
125 grader kokade jag till sist då blev den varken mjuka eller hårda. 120 blir för mjukt och klistrigt och över 130 stenhårt. Så jag valde lite lagom.
Om man kokar i en vid panna (stor botten) så kokar smeten fortare än om man har en liten. Jag har använ
Quote from Funbeat user on 24 May 2007, 13:07Hej Helena! Kul att du fär med i rune(bergsprojektet) 🙂 Sara får då bli din vägvisare i kola-konsistens-branschen, ser jag!! :).
Mina är då mjuka å kladdiga också. Ställde dem i kylen ett par timmar innan jag knäckte loss de fåror jag skurit upp innan
Hej Helena! Kul att du fär med i rune(bergsprojektet) 🙂 Sara får då bli din vägvisare i kola-konsistens-branschen, ser jag!! :).
Mina är då mjuka å kladdiga också. Ställde dem i kylen ett par timmar innan jag knäckte loss de fåror jag skurit upp innan
Quote from Funbeat user on 31 May 2007, 08:20Det är big problem!!
Har med förtjänst ätit runekakor på många lopp och dam har funkat bra. Men nu börjar jag tröttna big time på knäck smaken! Finns det nån annat "lim" att använda? Det finns köpe bars som verkar sitta ihop med nåt annat klet än knäck,
Det är big problem!!
Har med förtjänst ätit runekakor på många lopp och dam har funkat bra. Men nu börjar jag tröttna big time på knäck smaken! Finns det nån annat "lim" att använda? Det finns köpe bars som verkar sitta ihop med nåt annat klet än knäck,