Quote from Guest on 11 August 2011, 13:22När jag springer använder jag RunKeeper på min iPhone 4 och tycker det är en sporre att springa när jag får, med jämna mellanrum, veta vilken snitthastighet jag har. Jag är en tävlingsmänniska och vill hela tiden förbättra mig så varje sekund är viktig! :
När jag springer använder jag RunKeeper på min iPhone 4 och tycker det är en sporre att springa när jag får, med jämna mellanrum, veta vilken snitthastighet jag har. Jag är en tävlingsmänniska och vill hela tiden förbättra mig så varje sekund är viktig! :
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 13:32Runkeeper är den som jag tycker funkat allra bäst hittills, men ibland ballar den ur. Cyklade en dag och fick plötsligt en snitt tid som var totalt orealistisk. På kartan sen hade den fått en signal på nåt sätt flera kilometer bort, som gjorde att snitt
Runkeeper är den som jag tycker funkat allra bäst hittills, men ibland ballar den ur. Cyklade en dag och fick plötsligt en snitt tid som var totalt orealistisk. På kartan sen hade den fått en signal på nåt sätt flera kilometer bort, som gjorde att snitt
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 13:41Jag använder också RunKeeper och är väldigt nöjd. Men jag har upplevt samma sak, men inte tänkt på det så mycket. Men om det skulle gå att få den ännu mer "kalibrerad" så skulle det inte gör något 🙂
Jag använder också RunKeeper och är väldigt nöjd. Men jag har upplevt samma sak, men inte tänkt på det så mycket. Men om det skulle gå att få den ännu mer "kalibrerad" så skulle det inte gör något 🙂
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 14:03Varför inte använda funbeat-appen?
Varför inte använda funbeat-appen?
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 14:09Jag använder mig utav runkeeper, ibland när jag sparat aktiviteten så kan den ändra resultat i efterhand.. det tycker jag är högst märkligt.. handlar kanske om någon sekund och då ändrar den även längden på passet... så när jag stannade vid 10.04 km så än
Jag använder mig utav runkeeper, ibland när jag sparat aktiviteten så kan den ändra resultat i efterhand.. det tycker jag är högst märkligt.. handlar kanske om någon sekund och då ändrar den även längden på passet... så när jag stannade vid 10.04 km så än
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 14:16Det kan nog tänkas hända för flera appar som använder GPS. Jag kan bara gissa men GPS är ju ett inexakt verktyg som då och då noterar UNGEFÄR var du är och medan du springer summerar den sträckan mellan dessa punkter och får då tex 10,04km.
Då du har spru
Det kan nog tänkas hända för flera appar som använder GPS. Jag kan bara gissa men GPS är ju ett inexakt verktyg som då och då noterar UNGEFÄR var du är och medan du springer summerar den sträckan mellan dessa punkter och får då tex 10,04km.
Då du har spru
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 14:21Tack alla för era inlägg i den här frågan, det kan ju tänkas vara som du skriver ovan angående GPS och deras otillräcklighet i noggrannhet men då torde ju funbeat-appen vara lika "osäker" antar jag, eller är det så att någon har märkt att den ena eller an
Tack alla för era inlägg i den här frågan, det kan ju tänkas vara som du skriver ovan angående GPS och deras otillräcklighet i noggrannhet men då torde ju funbeat-appen vara lika "osäker" antar jag, eller är det så att någon har märkt att den ena eller an
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 14:23Så där gör nog de flesta GPS-applikationer och aven pulsklockorna som har GPS i sig.
Den momentanmätning man ser i teckenrutan och hör i lurarna görs på få mätpunkter med syftet att snabbt få fram ett resultat. I bakgrunden gör dock programvaran en mer
Så där gör nog de flesta GPS-applikationer och aven pulsklockorna som har GPS i sig.
Den momentanmätning man ser i teckenrutan och hör i lurarna görs på få mätpunkter med syftet att snabbt få fram ett resultat. I bakgrunden gör dock programvaran en mer
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 15:05Stina: Ja, grunddata bör ha samma förutsättningar att bli rätt/fel - däremot kan ju "felkorrigeringen" vara olika.
En fördel med funbeat-appen är ju att resultatet då du springer lagras direkt till funbeat då man trycker på "save" i appen. OCH som Eva v
Stina: Ja, grunddata bör ha samma förutsättningar att bli rätt/fel - däremot kan ju "felkorrigeringen" vara olika.
En fördel med funbeat-appen är ju att resultatet då du springer lagras direkt till funbeat då man trycker på "save" i appen. OCH som Eva v
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 17:58Funkar Funbeatappen?
Funkar Funbeatappen?