Quote from Camilla Maunu on 11 September 2013, 12:32Nu använder jag själv inte RunKeeper så jag vet inte hur de GPX-filerna ser ut, men om varje varv sparas som ett s.k. SubTrack så måste du i TCX Converter kryssa ur "Remove SubTrk before Export".
I Funbeat blir varje Subtrack ett varv/intervall när man i
Nu använder jag själv inte RunKeeper så jag vet inte hur de GPX-filerna ser ut, men om varje varv sparas som ett s.k. SubTrack så måste du i TCX Converter kryssa ur "Remove SubTrk before Export".
I Funbeat blir varje Subtrack ett varv/intervall när man i
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 14:58Tackar för tipset, har inte fått till det än men det kanske går efter lite testande.
Tackar för tipset, har inte fått till det än men det kanske går efter lite testande.
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 10:02Testade RunKeeper häromdagen (har använt Nike förut) men kan inte säga att jag är imponerad. Som tur är så hade jag Garminklockan på armen som referens.
Min Garmin visade 3,6 km och RunKeeper 8,33 km. Jag är väl medveten om att GPS inte är en exakt veten
Testade RunKeeper häromdagen (har använt Nike förut) men kan inte säga att jag är imponerad. Som tur är så hade jag Garminklockan på armen som referens.
Min Garmin visade 3,6 km och RunKeeper 8,33 km. Jag är väl medveten om att GPS inte är en exakt veten
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 19:57Idag gav jag Runkeeper ytterligare en chans, men mina 4,36 (enligt klockan) tolkade Runkeeper som 14,11 km. Så sorry, men nu åker appen ut från telefonen.
Idag gav jag Runkeeper ytterligare en chans, men mina 4,36 (enligt klockan) tolkade Runkeeper som 14,11 km. Så sorry, men nu åker appen ut från telefonen.
Quote from Elias Engqvist on 7 October 2013, 20:51Testa en annan app på samma tfn! Jag tror ju mer på att telefonen är knasig!
Testa en annan app på samma tfn! Jag tror ju mer på att telefonen är knasig!
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 20:52Jag tror inte det är runkeeper som är problemet om det diffar så i sträcka utan snarare telefonen som har något fel?
Jag tror inte det är runkeeper som är problemet om det diffar så i sträcka utan snarare telefonen som har något fel?
Quote from Funbeat user on 7 October 2013, 21:09Det kan man tycka. Jag ska testa med Nike nästa gång, funderar på om det rent utav är iOS 7 som buggar…
Har aldrig sett det här problemet förr med Nike, men då körde jag å andra sidan 6:an.
Det kan man tycka. Jag ska testa med Nike nästa gång, funderar på om det rent utav är iOS 7 som buggar…
Har aldrig sett det här problemet förr med Nike, men då körde jag å andra sidan 6:an.
Quote from Funbeat user on 8 October 2013, 07:49En kompis hade samma problem med just iOS7 och Runkeeper. Jag har kört Runkeeper på mina Sony Xperia utan problem.
Och skulle det vara appen som diffar så mycket så skulle nog ingen här inne använda den längre 🙂
__
Fredrik
En kompis hade samma problem med just iOS7 och Runkeeper. Jag har kört Runkeeper på mina Sony Xperia utan problem.
Och skulle det vara appen som diffar så mycket så skulle nog ingen här inne använda den längre 🙂
__
Fredrik
Quote from Funbeat user on 8 October 2013, 10:31Måste vara en bugg. Har testat både Runkeeper och Nike+ och båda visar samma, har mätt sträckan i Google maps och den stämmer. Föredrar Nike eftersom den är mycket snyggare och har fler funktioner. Kör android.
Måste vara en bugg. Har testat både Runkeeper och Nike+ och båda visar samma, har mätt sträckan i Google maps och den stämmer. Föredrar Nike eftersom den är mycket snyggare och har fler funktioner. Kör android.
Quote from Funbeat user on 8 October 2013, 15:20Jag litar inte helt fullt på runkeeper men jag tycker om den. Dock har jag alltid min pulsklocka oxå. Som jag av någon anledning litar väldigt mycket på. Runkeeper ger mig lite roligare stats än min pulsklocka dock. Plus att min pulsklocka är ful. Och näs
Jag litar inte helt fullt på runkeeper men jag tycker om den. Dock har jag alltid min pulsklocka oxå. Som jag av någon anledning litar väldigt mycket på. Runkeeper ger mig lite roligare stats än min pulsklocka dock. Plus att min pulsklocka är ful. Och näs