Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRunKeeper
You need to log in to create posts and topics.

jag är arg! tänkte förlita mig helt på runkeepern idag. Det gör jag inte om. Garmin får följa med som headcoach alltid i all avig framtid. Distansen stämde fanimej inte det minsta. Jag är arg.

Arrrgh

Det är inte så att du har iOS7? Verkar vara ett problem just där...
Testa nya funbeat-appen nästa gång kanske?

@Thomas, du ska nog inte dra alla tillverkare av Android-lurar över en kam. Det är ganska stor skillnad mellan en lågbudgetlur från ZTE och en flaggskeppsmodell från Sony eller Samsung. Varje tillverkare gör som de själva vill.
Jag har bara använt Runkeep

@ Fredrik sök på GPS problem via google känt problem att det tar lång tid att hitta signal bland annat, speciel med samsung lurar.
GPS och android är ett känt problem. (är mycket bättre nu en för ett par år sen)
(har haft HTC, Samsung, SE lurar med Andro

Jag håller helt med dig om att en klocka nog är säkrare. Där pratar vi 1% diff som mest och det får man nog leva med. Kan man inte det så är det nog banlöpning som gäller 😉

Jo stämmer. iPhone och os 7,0 någonting. 🙂 Orkar inte hålla reda på de där os:en.
När jag är ute och gå är runkeepern närmare sanningen än när jag springer om man anser att garmin är den ultimata sanningen. Vilken jag får se att jag gör. 🙂

Så hädanef

Nellie: Javisst kan man det. Du kan skapa block där uppvärmning beror av antingen tid eller sträcka. För huvuddelen av passet kan du skapa obegränsat antal block där du växlar mellan sträcka och tid, eller annat. Samma gäller för vila/nedvarvning. Det ska

OK, har nu testat med Nike plus också, och den visar korrekt sträcka vilken stämmer bra med Garminklockan. Men Runkeeper funkar inte alls, utan visar fantasisträckor som är ca 3 gånger för långa. iOS7 och iPhone 5.

Jag började med att använda RunKeeper när jag började köra igång med träningen ordentligt. Jag var inte nöjd med den och sedan jag hittade FunBeat använder jag endast den appen till all min träning och älskar den!

Har hellre min Garmin 305:a då den är smidigare än en mobil. I alla fall om jag springer i Stockholm på lunchen. Har testat med RunKeeper, men den mätte flera hundra meter fel på en tre km-runda.