Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 11:21Vad är FunBeat Appen ?
Vad är FunBeat Appen ?
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2011, 13:01Funbeat-appen är en "App" som finns till iPhone (bara att ladda ner från App Store) och som snart kommer till Android-telefoner också!
Den funkar som en gps-klocka och skickar sen resultatet till funbeat direkt!
Edit: Såg just detta: http://www.funbeat.
Funbeat-appen är en "App" som finns till iPhone (bara att ladda ner från App Store) och som snart kommer till Android-telefoner också!
Den funkar som en gps-klocka och skickar sen resultatet till funbeat direkt!
Edit: Såg just detta: http://www.funbeat.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:17Jag vet inte vilka inställningar du har Stina, men i min RunKeeper (för Android) så kan jag välja om jag vill ha "Current Pace" eller "Average Pace" uppläst som audio cue. Om du har Current Pace så är det teoretiskt möjligt att din momentanhastighet vid f
Jag vet inte vilka inställningar du har Stina, men i min RunKeeper (för Android) så kan jag välja om jag vill ha "Current Pace" eller "Average Pace" uppläst som audio cue. Om du har Current Pace så är det teoretiskt möjligt att din momentanhastighet vid f
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 19:53Testade FunBeat Appen nu när jag var ute och sprang Skatås 8:an och den funkade kanon. Passet lade sig direkt i min träningsström och varvtiderna oxå (H) behöver inte runkeeper längre faktiskt (#)
Tack för tipset 😀
Testade FunBeat Appen nu när jag var ute och sprang Skatås 8:an och den funkade kanon. Passet lade sig direkt i min träningsström och varvtiderna oxå (H) behöver inte runkeeper längre faktiskt (#)
Tack för tipset 😀
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 22:37Hmm på tal om RunKeeper (hoppas att det är OK att jag lånar din tråd). Jag lyckas inte få den att fungera alls i min HTC Desire. Den letar satelliter igenom hela min runda (ca 30 min) och SÅ fort springer jag ju inte (H).
Har försökt med att starta om h
Hmm på tal om RunKeeper (hoppas att det är OK att jag lånar din tråd). Jag lyckas inte få den att fungera alls i min HTC Desire. Den letar satelliter igenom hela min runda (ca 30 min) och SÅ fort springer jag ju inte (H).
Har försökt med att starta om h
Quote from Camilla Höög on 12 August 2011, 23:05Ikonen för GPS ska inte blinka utan vänta tills den är tänd hela tiden. Sen startar du passet.
Ikonen för GPS ska inte blinka utan vänta tills den är tänd hela tiden. Sen startar du passet.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 19:30Lite jobbigt att man inte kan ställa in intervaller med 100m "precision" i RunKeeper...
Blir väll att köra Jog Log och uploada till RunKeeper sidan så man kan ha alla sina löpturer sparade.
Om ni vill så kan ni ju pressa på dom lite:
http://support.runke
Lite jobbigt att man inte kan ställa in intervaller med 100m "precision" i RunKeeper...
Blir väll att köra Jog Log och uploada till RunKeeper sidan så man kan ha alla sina löpturer sparade.
Om ni vill så kan ni ju pressa på dom lite:
http://support.runke
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 19:39@ Eva Tilson:
Om man får en mysko punkt på helt fel ställe som ställer till rundan kan man i Runkeeper (i datorn, inte i telefonen) redigera och ta bort, lägga till eller flytta punkter så det blir rätt.
Det är inte supersmidigt, men det går, om det är et
@ Eva Tilson:
Om man får en mysko punkt på helt fel ställe som ställer till rundan kan man i Runkeeper (i datorn, inte i telefonen) redigera och ta bort, lägga till eller flytta punkter så det blir rätt.
Det är inte supersmidigt, men det går, om det är et
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 13:58Fråga angående RunKeeper: Jag får inte över varvtider (km tider) till Funbeat från GPX filen som jag exporterar från runkeeper.com till tcx fil med hjälp av antingen GPSBabel eller TCX Converter.
Hur gör man? Är det här en inställning i GPSBabel eller TC
Fråga angående RunKeeper: Jag får inte över varvtider (km tider) till Funbeat från GPX filen som jag exporterar från runkeeper.com till tcx fil med hjälp av antingen GPSBabel eller TCX Converter.
Hur gör man? Är det här en inställning i GPSBabel eller TC
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 11:39Hmm, jag trodde RunKeeper var en vanlig app? 😉
Hmm, jag trodde RunKeeper var en vanlig app? 😉