Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:20Raaaaaap! Den var jättegod!
Raaaaaap! Den var jättegod!
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:36David: jag är inte alls avundsjuk... Inte alls 😀
Jag blev sugen på hemlagad pizza nu. Då skulle jag göra en med mozzarella, tomater, ost, skinka, champinjoner, paprika och salami.
Det blir ett projekt för imorgon 😀
David: jag är inte alls avundsjuk... Inte alls 😀
Jag blev sugen på hemlagad pizza nu. Då skulle jag göra en med mozzarella, tomater, ost, skinka, champinjoner, paprika och salami.
Det blir ett projekt för imorgon 😀
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:39Ni som gör egen pizza, hur gör ni degen?
Ni som gör egen pizza, hur gör ni degen?
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:43lady godiva,
Varför skulle jag räkna med mer än bröd och ost när en riktig pizza bara har det? 😉 Jag äter bara margherita.
De ställen där jag brukar köpa pizza häller de inte på olja (jag beställer ofta på plats och ser då hur de gör dem), men det vari
lady godiva,
Varför skulle jag räkna med mer än bröd och ost när en riktig pizza bara har det? 😉 Jag äter bara margherita.
De ställen där jag brukar köpa pizza häller de inte på olja (jag beställer ofta på plats och ser då hur de gör dem), men det vari
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:45Rasmus, det förklarar ett och annat. 🙂
Fast en riktig pizza ska ha en massa gottis på, om man nu ändå ska unna sig en 😀
Rasmus, det förklarar ett och annat. 🙂
Fast en riktig pizza ska ha en massa gottis på, om man nu ändå ska unna sig en 😀
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:47Fia-Lotta, jag försökte med dinkeldeg men det blev konstigt... Jag gjorde nog säkert fel.
Fia-Lotta, jag försökte med dinkeldeg men det blev konstigt... Jag gjorde nog säkert fel.
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:48Deg: Salt, jäst, olivolja,vatten mjöl. 1 timme under fuktad handduk medans
Pizzasåsen puttrar: tomater, olivolja, oregano, basilika, vitlök och stark paprika.250 grader tills mozzarellan har smält och kanterna på degen är hårda så har fukten avdunstat
Deg: Salt, jäst, olivolja,vatten mjöl. 1 timme under fuktad handduk medans
Pizzasåsen puttrar: tomater, olivolja, oregano, basilika, vitlök och stark paprika.
250 grader tills mozzarellan har smält och kanterna på degen är hårda så har fukten avdunstat
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 20:54Tack! 🙂 Ska prova själv någongång. Jag undviker restaurangmat om jag kan - vill veta exakt vad jag stoppar i mig. Är ingen fanatiker, men jag vill välja själv VILKET "skit" jag stoppar i magen och NÄR jag gör det. Föredrar att laga min mat själv. 🙂
Tack! 🙂 Ska prova själv någongång. Jag undviker restaurangmat om jag kan - vill veta exakt vad jag stoppar i mig. Är ingen fanatiker, men jag vill välja själv VILKET "skit" jag stoppar i magen och NÄR jag gör det. Föredrar att laga min mat själv. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 22:00Viktigast av allt!
Först tomatsås
Sedan OSTEN
Sedan övriga ingredienserINTE osten sist, då blir det varm macka och inte Pizza!
och givetvis en härlig vitkålssallad till...som inte behöver vara lika blöt som den brukar vara på pizzerior. 😀
Viktigast av allt!
Först tomatsås
Sedan OSTEN
Sedan övriga ingredienser
INTE osten sist, då blir det varm macka och inte Pizza!
och givetvis en härlig vitkålssallad till...som inte behöver vara lika blöt som den brukar vara på pizzerior. 😀
Quote from Fredric Lagerström on 8 March 2008, 22:05Precis! 5 ingridienser brukar jag tänka. David fick med alla, fast i fel ordning.
Vatten (fingervarmt) salt, olja, jäst och mjöl. Resten gör sej själv.
Precis! 5 ingridienser brukar jag tänka. David fick med alla, fast i fel ordning.
Vatten (fingervarmt) salt, olja, jäst och mjöl. Resten gör sej själv.