Quote from Elias Engqvist on 7 March 2008, 21:55Om du prenumererar på den så slipper du ju gå till pizzerian för mat - där finns det också mycket skräp! (Mycket onyttigare skräp än Runners World!)
Om du prenumererar på den så slipper du ju gå till pizzerian för mat - där finns det också mycket skräp! (Mycket onyttigare skräp än Runners World!)
Quote from Funbeat user on 7 March 2008, 22:41För övrigt är en typisk pizza ypperlig löparmat. Rik på fett, kolhydrater, kalcium och proteiner - precis vad en hårdtränande löpare behöver. Vad nu det har med RW att göra. 🙂
För övrigt är en typisk pizza ypperlig löparmat. Rik på fett, kolhydrater, kalcium och proteiner - precis vad en hårdtränande löpare behöver. Vad nu det har med RW att göra. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 March 2008, 23:09Robert R - (t+)
Robert R - (t+)
Quote from Funbeat user on 7 March 2008, 23:40"ypperlig löparmat"..hm..det finns väl annan mat som är bättre - någon?
Spontant känns det som att man kan hitta bättre E% o bättre fett i annan mat än pizza?
Beror väl oxå på om man tänker på att det är bra efter ett hårt/långt lopp eller om det är b
"ypperlig löparmat"..hm..det finns väl annan mat som är bättre - någon?
Spontant känns det som att man kan hitta bättre E% o bättre fett i annan mat än pizza?
Beror väl oxå på om man tänker på att det är bra efter ett hårt/långt lopp eller om det är b
Quote from Elias Engqvist on 8 March 2008, 00:17Robert o Andreas, pizza, (i sverige generellt - jag vet att det finns undantag) innehåller dåliga råvaror. Dåligt vitt mjöl, Dåligt fett, Dåligt kött. Se där har vi kolhydraterna, fettet o proteinet!
Det där macho-snacket att en slabbig pizza är bra för
Robert o Andreas, pizza, (i sverige generellt - jag vet att det finns undantag) innehåller dåliga råvaror. Dåligt vitt mjöl, Dåligt fett, Dåligt kött. Se där har vi kolhydraterna, fettet o proteinet!
Det där macho-snacket att en slabbig pizza är bra för
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 09:51Problemet med pizza är, för mig iaf, att den mättar dåligt. Jag kan utan problem sätta i mig en pizza och vara intresserad av mer en halvtimma senare. Iofs, äter jag en hel pizza lät jag få magknip av allt fett.
Lustigt nog upplever jag inte samma proble
Problemet med pizza är, för mig iaf, att den mättar dåligt. Jag kan utan problem sätta i mig en pizza och vara intresserad av mer en halvtimma senare. Iofs, äter jag en hel pizza lät jag få magknip av allt fett.
Lustigt nog upplever jag inte samma proble
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 11:23Håller med Robert. Pizza är inte alls så dåligt som det sägs. Det är energitätheten som gör att en portion pizza ger väldigt mycket energi för att vara en enda måltid.
Äter jag en normal pizza är jag mätt i 4-5 timmar efteråt, utan problem.
Jag äter doc
Håller med Robert. Pizza är inte alls så dåligt som det sägs. Det är energitätheten som gör att en portion pizza ger väldigt mycket energi för att vara en enda måltid.
Äter jag en normal pizza är jag mätt i 4-5 timmar efteråt, utan problem.
Jag äter doc
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 12:46En pizza kan lätt sticka upp i 2 000 kcal eller mer, dvs mer än hela mitt dagsbehov om jag inte motionerar. En sån blir jag inte mätt på särskilt länge. Inte om man jämför med en av mina favoriter: ugnsrostade rotsaker med fläskfilé (finns säkert i recept
En pizza kan lätt sticka upp i 2 000 kcal eller mer, dvs mer än hela mitt dagsbehov om jag inte motionerar. En sån blir jag inte mätt på särskilt länge. Inte om man jämför med en av mina favoriter: ugnsrostade rotsaker med fläskfilé (finns säkert i recept
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 13:10Oj, nån så enorm pizza har jag aldrig ätit. 1200-1300 kcal räknar jag med att ett normal pizza ligger på. Ca 450 gram brukar de jag köper väga (har vägt några gånger, från olika pizzerior). Om vi antar att halva vikten är bröd och halva är ost, lite fören
Oj, nån så enorm pizza har jag aldrig ätit. 1200-1300 kcal räknar jag med att ett normal pizza ligger på. Ca 450 gram brukar de jag köper väga (har vägt några gånger, från olika pizzerior). Om vi antar att halva vikten är bröd och halva är ost, lite fören
Quote from Funbeat user on 8 March 2008, 13:54Ursäkta att jag lägger mig i utan att ha läst alla inlägg speciellt bra men jag kollade i Hälsovakten och där väger en "stor fettdrypande pizza" 420 gram och innehåller 1060 kcal. Låter lite i mina öron - iaf vikten.
Ursäkta att jag lägger mig i utan att ha läst alla inlägg speciellt bra men jag kollade i Hälsovakten och där väger en "stor fettdrypande pizza" 420 gram och innehåller 1060 kcal. Låter lite i mina öron - iaf vikten.