Quote from Guest on 14 January 2009, 09:10Någon mer än jag som har svårt att sova natten efter riktigt hård träning? Igår sprang jag intervaller mitt på dagen och det verkar som om adrenalinet (eller vad det nu kan vara) spökar hela resten av dagen/natten. När jag springer fort (inte om jag sprin
Någon mer än jag som har svårt att sova natten efter riktigt hård träning? Igår sprang jag intervaller mitt på dagen och det verkar som om adrenalinet (eller vad det nu kan vara) spökar hela resten av dagen/natten. När jag springer fort (inte om jag sprin
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:20Jepp efter hoppträning eller fälttävlan kan jag va speedad halva natten. Tror man är endorfinhög helt enkelt...man mår så gott så kroppen bara speedar vidare på lyckan.
Jepp efter hoppträning eller fälttävlan kan jag va speedad halva natten. Tror man är endorfinhög helt enkelt...man mår så gott så kroppen bara speedar vidare på lyckan.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:24Som du skriver kan det vara svårt att komma till ro om man kört hårt på kvällen, men jag har aldrig upplevt detta om jag tränat tidigare på dagen. Eller rättare sagt, jag har upplevt det, men då har det berott på andra faktorer, mycket tankar som snurrar
Som du skriver kan det vara svårt att komma till ro om man kört hårt på kvällen, men jag har aldrig upplevt detta om jag tränat tidigare på dagen. Eller rättare sagt, jag har upplevt det, men då har det berott på andra faktorer, mycket tankar som snurrar
Quote from Elias Engqvist on 14 January 2009, 09:29Jag tror att det är mycket vanligt om man tränar sent att det är svårt att sova efteråt. Kanske att det sitter i längre ju mer man tagit ut sig?
Jag tror att det är mycket vanligt om man tränar sent att det är svårt att sova efteråt. Kanske att det sitter i längre ju mer man tagit ut sig?
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:31Jag har också svårt att sova om jag tränar hårt på kvällen... Men inte om jag tränar under dagen!
Vaknar ofta under natten och känner mig allmänt rastlös.
Jag har också svårt att sova om jag tränar hårt på kvällen... Men inte om jag tränar under dagen!
Vaknar ofta under natten och känner mig allmänt rastlös.
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2009, 09:31De enda gångerna jag har upplevt det är när träningen (gruppträningspass) har slutat kl 21 eller när jag sommartid har sprungit väldigt sent, dvs kommit hem efter 22.
Men att det skulle hålla i sig från lunchen tycker jag verkar konstigt. Kraftigt adrena
De enda gångerna jag har upplevt det är när träningen (gruppträningspass) har slutat kl 21 eller när jag sommartid har sprungit väldigt sent, dvs kommit hem efter 22.
Men att det skulle hålla i sig från lunchen tycker jag verkar konstigt. Kraftigt adrena
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:39Ja. Har ibland haft jättesvårt att sova efter jag har tränat långpass mitt på dagen.
Har legat sömnlös hela nätter ibland. Jag tror att man måste lägga mer tid på nedvarvningen. Stretcha mycket och smörja in med muskelkylande. Man får en slags restless le
Ja. Har ibland haft jättesvårt att sova efter jag har tränat långpass mitt på dagen.
Har legat sömnlös hela nätter ibland. Jag tror att man måste lägga mer tid på nedvarvningen. Stretcha mycket och smörja in med muskelkylande. Man får en slags restless le
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:44Skönt att höra att jag inte är ensam. 🙂
Jag är inte orolig på natten eller mår dåligt på något sätt - jag är bara pigg å vaken helt enkelt.
I natt ska det sovas, idag står det lugn träning på programmet.....
Skönt att höra att jag inte är ensam. 🙂
Jag är inte orolig på natten eller mår dåligt på något sätt - jag är bara pigg å vaken helt enkelt.
I natt ska det sovas, idag står det lugn träning på programmet.....
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:54Efter att man tränat hårt pågår reperations- och uppbyggnadsprocesser i kroppen, varför puls & kroppstemperatur kan vara förhöjd. Som många är inne på brukar detta dock mest vara ett problem några timmar efter träning, dvs att man får svårt att somna om m
Efter att man tränat hårt pågår reperations- och uppbyggnadsprocesser i kroppen, varför puls & kroppstemperatur kan vara förhöjd. Som många är inne på brukar detta dock mest vara ett problem några timmar efter träning, dvs att man får svårt att somna om m
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 09:57Intressant! Jag älskar att sova med öppet fönster, det skulle kunna förklara varför jag somnar som en bombad elefant oavsett om jag tränat på dagen eller kvällen. Ut med fötterna så de ligger i kalluften, sen sover jag som ett barn.
Intressant! Jag älskar att sova med öppet fönster, det skulle kunna förklara varför jag somnar som en bombad elefant oavsett om jag tränat på dagen eller kvällen. Ut med fötterna så de ligger i kalluften, sen sover jag som ett barn.