Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med spikmatta är kanonbra när man behöver varva ner.

Har efter ett längre uppehåll dragit igång löpningen igen. Igår körde jag ett ganska hårt pass på en dryg timme med en del tempolöpning. Vaknade inatt helt genomsvettig och kunde inte förstå vad det berodde på. Men efter att ha läst denna tråd tänker jag

Fast min kropp borde inte bli så chockad, jag har kört intensiva pass regelbundet under flera år nu.... (#)

Iofs har jag varit förkyld så det är lite längre sedan sist. Kanske ett samband....

Fia-Lotta, menar Du att detta har kommit på sistone?

Engångsföreteelser är kanske inte heller något att oroa sig över? Att fundera för mycket kan bara det göra en sömnlös. 🙂

Det finns en hoper andra tänkbara förklaringar till sömnrubbningar förrutom fysisk aktivitet. Hormonförändringar som kommer med tiden är en.....

Lustigt, natten till igår tänkte jag precis på vad det kunde vara som gjorde att jag sov så himla oroligt och varför jag blev tvungen att slänga av mig täcket för att jag höll på att smälta bort (kändes nästan som att jag hade feber). Nu när jag läser des

Jag vittnar gärna om spikmattans positiva effekt! 🙂 Jag återhämtar mig snabbare efter tuffare träningspass o sover bättre!
Jag lånade ut en av mina (ja, jag har två olika) till en vän som har ryggproblem. När jag frågade om hon blivit bättre i ryggen sv

Jag brukar bara ha svårt att sova efter extrema pass då kroppen rent logiskt borde vara helt utslagen, typ Vasaloppet eller Järnmannen. Däremot har jag svårt att sova om jag äter för sent på kvällen, och det kanske man gör i större utsträckning ifall dage

Annars finns det ju förstås ett 100%-igt botemedel mot sömnlöshet: Sudoku