Quote from Funbeat user on 31 January 2009, 22:32Peter; Hornsgatans hälsokost, Hornsgatan 45. Tantaluntan som jobbar där säljer inte direkt fantastisk service, men vet man vad man vill ha spelar det ingen roll för mig. Den kostar 560 kr, på www.shaktimattan.se tar de 680 kr + frakt, så jag tycker jag gj
Peter; Hornsgatans hälsokost, Hornsgatan 45. Tantaluntan som jobbar där säljer inte direkt fantastisk service, men vet man vad man vill ha spelar det ingen roll för mig. Den kostar 560 kr, på http://www.shaktimattan.se tar de 680 kr + frakt, så jag tycker jag gj
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 08:19Det verkar vara en gammal tråd det här, men jag måste ändå inflika med att jag har samma problem som dig.
Jag blir så oerhört pigg efter träning och kan inte varva ner.
Jag sover oroligt på nätterna och det slutar ju med att jag blir totalt slut, eftersom
Det verkar vara en gammal tråd det här, men jag måste ändå inflika med att jag har samma problem som dig.
Jag blir så oerhört pigg efter träning och kan inte varva ner.
Jag sover oroligt på nätterna och det slutar ju med att jag blir totalt slut, eftersom
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 08:38Det händer mig någon enstaka gång bara efter ett ganska intensivt sent kvällspass att jag blir så hög på endorfiner att jag inte kan varva ner och sova. I 95-98% av passen påverkar träning mig inte alls.
Jag tror det kan vara en vanesak och som nybörjare
Det händer mig någon enstaka gång bara efter ett ganska intensivt sent kvällspass att jag blir så hög på endorfiner att jag inte kan varva ner och sova. I 95-98% av passen påverkar träning mig inte alls.
Jag tror det kan vara en vanesak och som nybörjare
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:28Angående sömnproblem och svårigheter att varva ner, så har jag med framgång testat följande: Att helt enkelt se till att sova sig pigg, d.v.s. alltid 8 timmar per natt oavsett när jag går och lägger mig. Nu har jag flextid på jobbet, så jag _kan_ göra så
Angående sömnproblem och svårigheter att varva ner, så har jag med framgång testat följande: Att helt enkelt se till att sova sig pigg, d.v.s. alltid 8 timmar per natt oavsett när jag går och lägger mig. Nu har jag flextid på jobbet, så jag _kan_ göra så
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 10:14En förklaring,
http://health.howstuffworks.com/mental-health/sleep/basics/how-to-fall-asleep1.htm
Exercising vigorously right before bed or within about three hours of your bedtime can actually make it harder to fall asleep. This surprises many people;
En förklaring,
http://health.howstuffworks.com/mental-health/sleep/basics/how-to-fall-asleep1.htm
Exercising vigorously right before bed or within about three hours of your bedtime can actually make it harder to fall asleep. This surprises many people;
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:23Orkade inte läsa allt ni hade skrivit (erkänner, fast det bär emot) men jag ville bara säga att när jag tränat hårdare (som i förrgår när det blev löpintervaller) somnar jag snarare som en klubbad och hinner sällan eller aldrig till sängen (somnar på soff
Orkade inte läsa allt ni hade skrivit (erkänner, fast det bär emot) men jag ville bara säga att när jag tränat hårdare (som i förrgår när det blev löpintervaller) somnar jag snarare som en klubbad och hinner sällan eller aldrig till sängen (somnar på soff
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:40Men Jessie, man kan inte träna hårt varje gång - då går man till slut sönder.
Men Jessie, man kan inte träna hårt varje gång - då går man till slut sönder.
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:57Kan ju bero på när man stigit upp också, hur mkt nattsömn man fick natten före. Jag kan säga så här:
På kvällen efter att ha åkt Öppet spår hade jag inga problem att somna.
Läggning i normal tid och vissa problem att somna
Uppstigning halv fyra, kläder,
Kan ju bero på när man stigit upp också, hur mkt nattsömn man fick natten före. Jag kan säga så här:
På kvällen efter att ha åkt Öppet spår hade jag inga problem att somna.
Läggning i normal tid och vissa problem att somna
Uppstigning halv fyra, kläder,
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 11:14Instämmer med Lingling. Långa, lågintensiva cykelpass på 3-4 timmar brukar göra mig rejält dåsig. Framförallt om det dessutom varit kallt ute.
Efter öppet spår hade jag svårt att gå ner i varv. Verkade som hjärtat inte fattat att jag gått i mål ett par t
Instämmer med Lingling. Långa, lågintensiva cykelpass på 3-4 timmar brukar göra mig rejält dåsig. Framförallt om det dessutom varit kallt ute.
Efter öppet spår hade jag svårt att gå ner i varv. Verkade som hjärtat inte fattat att jag gått i mål ett par t
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 11:51Som vanligt är det väl väldigt individuellt. Jag är som Jessie, tränar jag hårt är jag kanske igång en timme efteråt men när jag ätit har jag nästan svårt att hinna till sängen, sover som en klubbad säl gör jag också. Oftast blir jag dessutom tröttare tid
Som vanligt är det väl väldigt individuellt. Jag är som Jessie, tränar jag hårt är jag kanske igång en timme efteråt men när jag ätit har jag nästan svårt att hinna till sängen, sover som en klubbad säl gör jag också. Oftast blir jag dessutom tröttare tid