Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 15:43Lars, det är möjligt att du har rätt att den horisontella kraften fortsätter öka efter 45. Det var ett tag sedan jag studerade detaljerna. Det spelar ingen roll, för vi faller inte så långt i löpning.
Lars, det är möjligt att du har rätt att den horisontella kraften fortsätter öka efter 45. Det var ett tag sedan jag studerade detaljerna. Det spelar ingen roll, för vi faller inte så långt i löpning.
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 16:45Klas, jag uppskattar verkligen att du tar dig tid att reda ut Pose för mig och andra och jag förstår att det är frustrerande att bli pådyvlad åsikter man inte har. Vilket var anledningen till att jag bad om ursäkt (läste du hela inlägget?). Tycker dock in
Klas, jag uppskattar verkligen att du tar dig tid att reda ut Pose för mig och andra och jag förstår att det är frustrerande att bli pådyvlad åsikter man inte har. Vilket var anledningen till att jag bad om ursäkt (läste du hela inlägget?). Tycker dock in
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 17:13"Vad vet du om det? Gravitationen är extremt stark. Om du står rakt upp, slappnar av i vaderna och faller framåt, så får du en väldigt snabb acceleration framåt."
Nu kände jag behovet av att gå till grunden i fråga. En inverterad pendel har differentiale
"Vad vet du om det? Gravitationen är extremt stark. Om du står rakt upp, slappnar av i vaderna och faller framåt, så får du en väldigt snabb acceleration framåt."
Nu kände jag behovet av att gå till grunden i fråga. En inverterad pendel har differentiale
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 17:51Du menar att man kan accelerera från noll till 6.4 km/h på ett steg?
Du menar att man kan accelerera från noll till 6.4 km/h på ett steg?
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 22:12Testar man på ett löpband borde det gå att acca till 6km/h på ett steg. Dvs man står bredvid och hoppar på bandet. Gäller bara att röra på fötterna tillräckligt fort, annars hamnar man i backen.
Att gravitationen kan skapa en framåtriktad rörelse är inte
Testar man på ett löpband borde det gå att acca till 6km/h på ett steg. Dvs man står bredvid och hoppar på bandet. Gäller bara att röra på fötterna tillräckligt fort, annars hamnar man i backen.
Att gravitationen kan skapa en framåtriktad rörelse är inte
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 22:18Ja, det min beräkning visar skulle vara att man kommer upp i dryga 6 km/h om man bara faller rakt frammåt. Om man då fångar upp sig med ett steg, så innebär det att man kommit upp i drygt 6 km/h på första steget.
Ja, det min beräkning visar skulle vara att man kommer upp i dryga 6 km/h om man bara faller rakt frammåt. Om man då fångar upp sig med ett steg, så innebär det att man kommit upp i drygt 6 km/h på första steget.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 08:12Jag har inte bestämt mig för någon uppfattning om pose running, och jag har inte helt satt mig in i konceptet. Däremot tycker jag för att komentera grundfrågan om steglängd och stegfrekvens, att löpteknik och löpekonomi är väldigt viktigt, och kräver sitt
Jag har inte bestämt mig för någon uppfattning om pose running, och jag har inte helt satt mig in i konceptet. Däremot tycker jag för att komentera grundfrågan om steglängd och stegfrekvens, att löpteknik och löpekonomi är väldigt viktigt, och kräver sitt
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 11:23Per, bra att du drar tillbaka diskussionen till den ursprungliga frågan, om steglängd och stegfrekvens. Det du skriver om vad Joe Coe har sagt stämmer så vitt jag kan bedöma precis med vad jag skrev tidigare i den här tråden, även om jag lägger till att m
Per, bra att du drar tillbaka diskussionen till den ursprungliga frågan, om steglängd och stegfrekvens. Det du skriver om vad Joe Coe har sagt stämmer så vitt jag kan bedöma precis med vad jag skrev tidigare i den här tråden, även om jag lägger till att m