Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSaucony Kinvara
You need to log in to create posts and topics.

Har sprungit mina första Kinvara sedan i våras nu och de funkar bra. Lätt och trevlig sko. Jag kanske inte har samma "halleluja-moment" som många andra men... helt ok som sagt.

Jag sprang en del obanat och småstigar under sommaren och det gillar (förstås

Jag gillar att springa i lättviktsskor och var riktigt nyfiken på ett par Kinvara för att så många lovordat den. För min del kändes den lite för svampig i dämpningen likt Nike:s lunarserie. Jag gillar mer direktrespons från marken istället för svampigt. S

Vill härmed revidera mina tidigare omdömen längre upp i tråden där jag antydde att skon kändes hård och stötig pga för hårt skumgummi i mellansulan.

Nej, jag upplever den som hård och stötig pga den uppbyggda hålfoten. Det hindrar mitt eget fotvalvs fjäd

Värdefull kommentar där AL. Har funderat ett tag på Kinvara men har inte testat den. Några kommentarer ovan har gjort mig lite tveksam, som att den upplevs som stel. Mitt extremt höga fotvalv kräver en följsam sko. Om det är som du säger så borde Kinvara

Det verkar ju onekligen va en skön sko, men olämplig i terräng, vilket får mig att tveka då jag springer mycket i terräng. Hur är hälgreppet? Jag har smala hälar och behöver ett bra hälgrepp, hatar när hälen glappar och det gör den i många skor för mig. S

Jag körde Tjurruset förra året i mina gamla Kinvaras, det funkade hyfsat men inte optimalt. Men så länge det är torrt har jag inga problem, funkar bra i Ursviks spår t ex.

Annars finns det ju en terrängvariant som heter något annat med om jag inte minns

(Delete: fel tråd. Skriver inlägg på rätt ställe istället.)

Allie K.
Springer du mycket i terräng är det fel sko. Det finns bättre alternativ.
Senare i år kommer en trailversion av Kinvara som iofs ser tveksam ut på bilderna och nu finns Saucony Peregrin som är en lätt terrängsko.

Om du sliter hål på dina skor ko

Saucony Peregrine är inte en lätt sko. 325 g (strl. UK 10) känns ordentligt klumpigt om man är van vid skor runt 200-250 g.

Väger peregrine verkligen så mycket? Enligt dom själva väger den 258g, jag har inte vägt min men tycker den känns ganska lätt och definitivt lättare än Saucony triumph 9 som väger in på 309g