Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSaucony Kinvara
You need to log in to create posts and topics.

Tillhör dem som håller med om att skorna är kanonsköna,
men de har en på tok för avsmalnande framfot.

En för mig passande sko skulle vara
Kinvarans bakdel + Nike Free Runs framdel.

Vi är nog en del som ej passar in i skoföretagens önskemål.

Om jag har storlek 44,5 i Asics (och har lagom/bra med plats framtill), vad ska jag då ha i mina Kinvara (med bibehållet tårum)?

Jag har stl 45 i Asics Kayano, jag provade ut Kinvara i samma storlek då jag tyckte de passade bäst men jag upplever de som en generellt smalare sko, känns nästan som en töjbar strumpa. För mig så är det något smalare vid tårna men jag har inte haft några

Jo, det kan nog vara till hjälp. Skulle ju personligen rekommendera mig själv att gå till butiken och prova ett par, men blev lite sugen att bara kasta in Kinvararna tillsammans med andra skor jag har koll på, i en webbeställning (alla talar ju så gott om

Jag sprang 6-timmars i Skövde igår med Kinvara. Funderade aldrig på att byta. En liiten blåsa o lite ömma tår bara efter 48km. Det är ett gott betyg från mina fötter 🙂

Kul att höra. Härligt jobbat Anita!

En liten detalj..
Det verkar som sulan är lite mjuk mtp stenarna som fastnar. Ganska stora men framförallt vassa som sätter sig rätt djupt. En skillnad från alla mina andra skor. O nu för tiden är väl sanden nån krossad variant (rätta mig om jag har fel)

Tack förresten Viktor! 🙂

Har ett par Kinvara 2 i storlek US11 till salu om någon är intresserad. Skorna är oanvända.

https://picasaweb.google.com/104467060592757241168/Kinvara2?authkey=Gv1sRgCKPf_8X7zvKhKg&feat=directlink#5615905322718142242

Köpte för några dagar sedan Kinvara, det tar emot att ta av dem från foten. Känns nästan som att de är konstruerade just för mig, otroligt sköna att ha på sig.

För en som tidigare aldrig har sprungit i en lättviktsko är det som att flyga fram. Känns som