Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSaucony Kinvara
You need to log in to create posts and topics.

Kinvara 3 är snart ute, ska (vad jag har förstått) vara lite mer slittålig i sulan. Sen kommer en Kinvara för terräng, men jag tror det är först till hösten.

Om inte Peregrine2 har blivit tyngre så väger stlk 43 270g (enligt min köksvåg) vilket jag tycker är ok för en terrängsko. Betydligt lättare än t ex DS Trainer.

Vikten på www anges alltid för en ganska liten storlek. Min är i stl 46 eftersom jag haft den som vintersko och velat hunna ha xtra sockar. Och den är rejält tung jämfört med lättviktare pga den tjocka & dobbade gummisulan.

Anders, Det är ju den dobbade och kraftiga sulan som gör den till en terrängsko.
Med de flesta referenser är det en lätt terrängsko på 258 gram alltså 50 gram mer än Kinvara i samma storlek. Det mesta av detta är troligen sula.

Jag tror att det kan funka med tunt tyg i ovandelen så länge som skon inte är för smal över framfoten, men visst är den smal över framfoten?

Om alla anger vikter för "små" storlekar är det väl bästa att jämför med dom vikter som anges? Sen tycker inte jag att 42,5 är en liten storlek, har själv 42,5-43 och det är väl den allra vanligaste skostorleken för män?

Enlig löplabbet så väger Peregri

Om man springer i terrängen behövs ingen dämpning, inov-8 har lättare terrängskor!

Man "behöver" ingen dämpning på asfalt heller.
Jag bedömer Kinvaran som medelbred. De säger själva att den är bred för att göra det lättare med fram/mellanfot men det tycker jag är en halvsanning.

Mitt 2:dra inskolningspass på 4 km asfalt o grusväg idag med Kinvara slutade med rätt kraftig smärta i höger ljumske. Har aldrig haft ont i den ljumsken förr. Kan det vara ovana med den lilla dämpningen i skon? Någon annan med liknande erfarenhet?

Kurt, jag råkade ut för samma när jag sprang med Kinvara de första passen. Kör mer sällan med skorna i början och undvik att maxa med skorna i början.
Efter 5-6 pass i dem funkade det bättre med dem på asfalten!

Martin, håller helt med. Jag själv anser