Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSiffertrixande
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nog även jag siffertokig.. Läser man 8 timmar matte i veckan blir man lätt hjärntvättad...
Jag håller alltid koll på bilnumrena till exempel, man blir överlycklig om man kan addera, subtrahera, dividera eller multiplicera ihop talen så att det bli

Skyll på felvallat! 🙂

Äh, avrundningsfel...

Lena & Adam! (t+)
You made my day!
😀

😀

Jag brukar räkna bråk när jag springer i spåret och omvandla hur många 3,4,5-delar osv som jag sprungit vid varje 200 meters markering. Det blir dock oftast när jag börjar känna mig trött mentalt och behöver fokusera på något annat. Tycker det funkar

Adam...vilket härligt inlägg...bland det bästa jag läst på länge...hehehe.
Å Lena MJ...jag håller med dig om det här med spel-numrena...jag kör ju alltid mina "tur-nummer" vare sig det handlar om Lotte,Keno eller Joker eller något annat typ tur-spel så ja

Har man en android-telefon kan man använda appen PaceMaker om man vill räkna ut sin sluttid eller vilket tempo man måste hålla för att nå en viss sluttid.
I gratisvarianten kan man bara räkna på maran, halvmaran och milen, samt räkna om mellan km/h och te

Lite gammal tråd, men va fan...

Jag tycker inte det är så svårt att räkna om. 97 procent av 4.15 min/km, tex, är inte alls svårt. 15 sekunder är 0.25 min, så det blir 4.25 minuter (decimalt). 1 procent av 4.25 är 0.0425 och tre gånger det blir ca 0.13 mi

Jag räknar mest hela tiden när jag springer ensam. Men det beror inte så mycket på att jag skulle vara intresserad av att räkna, utan för att jag gillar att ha kontroll över det jag gör.

Jag räknar också massor,
kilometertider javisst!

Men också, dubbelsteg mellan lyktstolpe till lyktstolpe.
Om de står förhållandevis "rätt" placerade kan jag därmed fundera ut huruvida jag klarar att hålla mitt löpsteg.

10 lyktstolpar kvar till min 8 ki