Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSiffertrixande
You need to log in to create posts and topics.

Energi som förbrukas av hjärnan är energi som kunde förbrukats av benen istället. En sån där kalkulation kan vara en kraftfull målspurt som går förlorad.

"Hej, jag heter Tomas och jag är en siffertrixare."

"Hej, Tomas"

🙂

Håller med om följande:

1. Siffertrixande är ett ypperligt sätt att hålla hjärnan sysselsatt under lopp (eller träning).

2. Man blir ko-dum när man springer, vilket gör att relativt enkla uträkningar kan ta ett helt lopp i anspråk. När man är klar med u

En liten märklighet är att på den tiden när jag var bra på att springa, i övre tonåren, då jag dessutom var en bättre matamatiker än nu,brydde jag mig inte alls om kilometertider. Jag hade ingen koll på vad som var snabbt eller långsamt utan sprang bara s

Jag är tydligen ingen kvinna ... 😉 Jag räknar medan jag springer. Räknar på hur jag borde ligga och hur jag ligger. Kombinerar träning för hjärnan med löpningen. Hemma matar jag in allt möjligt i excel och skissar på mellantider för att klara distanser p

Räkning är även ett bra sätt att "glömma" bort tröttheten. Typ vilken tid bör jag hålla per km för att fortfarande kunna slå mitt PB?

Det kräver i och för sig att man klarar av att springa samtidigt. (H)

Det som är kul. Jag märker att det går trögare när jag är trött, men ser det som bra att träna på (att det är 60bas isystemet är ju bara ytterligare en utmaning). Dessutom är det ngt meditativt över att räkna medan jag springer.

Jösses, jag har svårt att räkna ut såna saker när jag sitter vid köksbordet! Ska jag sen springa samtidigt dessutom...nä, jag lyssnar på musik istället. 🙂

Under flera år sprang jag faktiskt helt utan klocka, pulsmätare och GPS. Jo det går.
Och då räknade jag inte alls under passen men nu har jag blivit med GPS-klocka, därav mitt nyuppväckta nörderi.

Haha... Trodde bara det var jag som var så nördig och sprang och räknade!