Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSiffertrixande
You need to log in to create posts and topics.

Jag räknar ungefär som du, Peter. Men det går bäst i början när jag inte är för trött för då blir jag dum som en get.
På tävling har jag haft en plan med mellantider och så, och sen ränknar jag om utifrån de faktiska mellantiderna under loppet. Kan ta si

Min senaste uträkning var hur många km dagens pass ska vara. 12 x (4 min / 2 min) i 103% resp. 97% av 4:15, räkna ut det i huvudet medan man springer den som kan. Miniräknaren säger 17 km.

Shit Johanna, det där borde du söka för 🙂 Läskigt!
Varför måste man räkna för? Jag gjorde iofs det rätt mycket förut, men man blir rätt bombad i skallen när man springer. Tröttnade på mig själv när jag för säkert hundrade gången började om med "hmm, få

Trots att jag är kvinna kände jag direkt att rubriken Siffertrixande kallade på mig! Jag räknar ungefär som du Peter, har vissa hålltider och räknar om förändringar till sekunder som dras bort eller läggs till. Sen lägger jag alltid till en säkerhetsmargi

Sist jag räknade var på Sthlm marathon -09 då jag med 5km kvar fick det till: "Faan, det är totalt kört" men då det var 3km kvar kom jag fram till: "Javisstja, jag räknade ju fel" och la på en "spurt" och klarade mitt tidsmål...
Man blir så ohyggligt dum

Nu på Säter halvmarathon fick jag för mig att en snittfart av 4:30min/km ger 1:35:30 på halvmarathon (Detta eftersom 5min/km ger 1:45:30). Så jag blev lite förvånad när jag passerade 20km och jag började inse att sub 1:35 var inom räckhåll. Men jag blev i

Jag brukar vid varje km-passering räkna hur mycket jag har tillgodo på en given sluttid. Sen splittar jag mitt tillgodohavande på återstående kilometrar och får då fram vilken kilometertid som krävs för att klara sluttiden.

Exempel:
Jag vill slå mitt års

Skönt att man inte är ensam på det här området. 🙂

Då kan jag avbeställa den där tiden hos psykologen då 😀

Fast iof räknar jag ju precis allt, inte enbart i löparspåret... (#)

😉

Mitt personbästa på maran satte jag den gången jag glömde klockan hemma... 😉