Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 11:39Jag räknar ungefär som du, Peter. Men det går bäst i början när jag inte är för trött för då blir jag dum som en get.
På tävling har jag haft en plan med mellantider och så, och sen ränknar jag om utifrån de faktiska mellantiderna under loppet. Kan ta si
Jag räknar ungefär som du, Peter. Men det går bäst i början när jag inte är för trött för då blir jag dum som en get.
På tävling har jag haft en plan med mellantider och så, och sen ränknar jag om utifrån de faktiska mellantiderna under loppet. Kan ta si
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:00Min senaste uträkning var hur många km dagens pass ska vara. 12 x (4 min / 2 min) i 103% resp. 97% av 4:15, räkna ut det i huvudet medan man springer den som kan. Miniräknaren säger 17 km.
Min senaste uträkning var hur många km dagens pass ska vara. 12 x (4 min / 2 min) i 103% resp. 97% av 4:15, räkna ut det i huvudet medan man springer den som kan. Miniräknaren säger 17 km.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:06Shit Johanna, det där borde du söka för 🙂 Läskigt!
Varför måste man räkna för? Jag gjorde iofs det rätt mycket förut, men man blir rätt bombad i skallen när man springer. Tröttnade på mig själv när jag för säkert hundrade gången började om med "hmm, få
Shit Johanna, det där borde du söka för 🙂 Läskigt!
Varför måste man räkna för? Jag gjorde iofs det rätt mycket förut, men man blir rätt bombad i skallen när man springer. Tröttnade på mig själv när jag för säkert hundrade gången började om med "hmm, få
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:10Trots att jag är kvinna kände jag direkt att rubriken Siffertrixande kallade på mig! Jag räknar ungefär som du Peter, har vissa hålltider och räknar om förändringar till sekunder som dras bort eller läggs till. Sen lägger jag alltid till en säkerhetsmargi
Trots att jag är kvinna kände jag direkt att rubriken Siffertrixande kallade på mig! Jag räknar ungefär som du Peter, har vissa hålltider och räknar om förändringar till sekunder som dras bort eller läggs till. Sen lägger jag alltid till en säkerhetsmargi
Quote from Elias Engqvist on 4 May 2010, 12:29Sist jag räknade var på Sthlm marathon -09 då jag med 5km kvar fick det till: "Faan, det är totalt kört" men då det var 3km kvar kom jag fram till: "Javisstja, jag räknade ju fel" och la på en "spurt" och klarade mitt tidsmål...
Man blir så ohyggligt dum
Sist jag räknade var på Sthlm marathon -09 då jag med 5km kvar fick det till: "Faan, det är totalt kört" men då det var 3km kvar kom jag fram till: "Javisstja, jag räknade ju fel" och la på en "spurt" och klarade mitt tidsmål...
Man blir så ohyggligt dum
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:36Nu på Säter halvmarathon fick jag för mig att en snittfart av 4:30min/km ger 1:35:30 på halvmarathon (Detta eftersom 5min/km ger 1:45:30). Så jag blev lite förvånad när jag passerade 20km och jag började inse att sub 1:35 var inom räckhåll. Men jag blev i
Nu på Säter halvmarathon fick jag för mig att en snittfart av 4:30min/km ger 1:35:30 på halvmarathon (Detta eftersom 5min/km ger 1:45:30). Så jag blev lite förvånad när jag passerade 20km och jag började inse att sub 1:35 var inom räckhåll. Men jag blev i
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:00Jag brukar vid varje km-passering räkna hur mycket jag har tillgodo på en given sluttid. Sen splittar jag mitt tillgodohavande på återstående kilometrar och får då fram vilken kilometertid som krävs för att klara sluttiden.
Exempel:
Jag vill slå mitt års
Jag brukar vid varje km-passering räkna hur mycket jag har tillgodo på en given sluttid. Sen splittar jag mitt tillgodohavande på återstående kilometrar och får då fram vilken kilometertid som krävs för att klara sluttiden.
Exempel:
Jag vill slå mitt års
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:02Skönt att man inte är ensam på det här området. 🙂
Skönt att man inte är ensam på det här området. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:14Då kan jag avbeställa den där tiden hos psykologen då 😀
Fast iof räknar jag ju precis allt, inte enbart i löparspåret... (#)
😉
Då kan jag avbeställa den där tiden hos psykologen då 😀
Fast iof räknar jag ju precis allt, inte enbart i löparspåret... (#)
😉
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 13:22Mitt personbästa på maran satte jag den gången jag glömde klockan hemma... 😉
Mitt personbästa på maran satte jag den gången jag glömde klockan hemma... 😉