Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma 42km
You need to log in to create posts and topics.

Hej

har en triathlon polare som har tänkt att simma 42km på en och samma dag den 5 sep och jag och någon till har också tänkt att simma denna lite udda distans.

kommer bli många varv i hellas sjön. sen är jag lite osäker på vad jag ska ta med och äta vi

Hur många timmar simmande blir det?

Precis - det är nästan risk för mörkersim!

Ni är väl duktiga simmare men så långt bör man väl få räkna med 20min/km - det blir väl 17 timmar?

Eller?

tanken är att börja i ottan klockan 5 och sedan håll på i ungefär 14-15h gissar vi på.
har gjort 3860m på 1h i basäng och 1h8min30sek i kalmarsund så jag är hyfsat bra på att simma

Jo, men detta är liiite längre - då brukar det gå lite långsammare!

Spännande initiativ!
Vi är ett gäng i Gävle som brukar simma från Forsbacka till Gävle varje sommar den sträckan är på 23 Km.

det vi brukar ha med oss i matväg är varm blåbärs och nyponsoppa, bananer, kexhoklad, smörgåsar.

när det är sådär långt så kan

Stina Franzon här på funbeat simmade Forsbackarännet 23 km i lördags och har skrivit en liten roman om det här: http://www.halso.info/forum/p-470813.html#p470813

Lycka till! Tyvärr är jag något pessimistisk och tror att ni får svårt att klara det. Känner några elitsimmare som kört sträckan på träningsläger i bassäng. Men de var vana vid pass på 8000m varje dag i veckan.

Det jag tror ni får problem med är axlarna

termos med något varmt att dricka låter som en riktigt bra idee...den tar jag med mig. vi kommer simma i cirklar i en liten sjö och det är uträknat att vi ska göra 31 varv...får se hur långt jag orkar simma men målet är 42km och det är ju bara att ta sig

Jag får se om jag hinner komma förbi nånting och sympatisimma några varv. Ska springa 2 sträckor i Bellmanstafetten på eftermiddagen.