Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma 42km
You need to log in to create posts and topics.

Lycka till på lördag Jonas. En helt galen och spännande utmaning! 😉

går det att simma över engelska kanalen utan våtdräkt så ska det väll funka att simma med våtdräck. Det ser ju ut att bli bra väder iallafall dock med vindar på 7-8 m/s. Sen får vi se hur långt man klarar..har köp 5,6kg dis som jag kan trösta mig med efte

Lycka till imorn! Har tyvärr ingen möjlighet att komma och sympatisimma några varv. Hoppas att det går bra och att ni klarar er utmaning.

Fy fan va illa...en bangade på grund av halsont så vi var bara 2 som startade.

jag själv kom bara 13,7km innan jag valde att kasta in handduken på grund av hals ont. plus att jag hade tagit några längre brakes då jag kände av sjösjuka redan på andra varv

Bra kämpat. Bättre lycka nästa år!

Ni har lärt er en massa - ni lyckas betydligt bättre nästa gång... och det är en riktigt häftig utmaning!

Var tydligen 17grader i vattnet men mäkte inte av nån direkt nerkylning trots det. Så varm dryck kändes lite överflödigt för egen del. där emot tyckte en som var med och sympati simmade att det var kallt och som började frysa.

Hur länge simmade de som kom längst? Kan man gissa en ungefärlig sluttid?

Detta är statistik från puckot som fick mig att försöka simma 42km

Splits från marathonsimningen:

(Varv / Total Distans / Varvtid / Pit Stop / Totaltid /)

1 / 1365 m / 23.32 / 0.38 / 24.10
2 / 2730 m / 23.38 / 0.29 / 48.17
3 / 4095 m / 24.01 / 0.20 / 1

Jag tycker definitivt att ni ska försöka igen nästa år. Nu vet ni ju vad som krävs. Om ni dessutom kör två veckor tidigare så har ni större chans på lite varmare temp i vattnet. Var är det ni gör detta? Jag kanske kommer upp o kör med er.