Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELsingel och cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Nepp, ingen som gav sig på mig.... några stannade och frågade efter vägen medan jag mumsade för fullt, men annars var det inget 🙂 Återupptäckte vad roligt det är att klättra i träd med 😉
Det bästa var att jag hittade plommon och körsbär också, hela ko

Vet inte hur många gånger man varit ute och kört i diket på grund av draget från långtradare, kanske är annorlunda på smala skånevägar :-). Men en och annan backspegel från personbilar har det också kostat att komma för nära mig, oavsiktligt eller ej :@ (

Skåne var fantastiskt på smala fina asfalterade vägar med massa slott och utsikt. Kyrkskatten kommer jag att betala in utan att klaga frammöver, kyrktornen är jättelätta att navigera efter på de öppna skånska slätterna 🙂
Men det var rätt bakigt med måst

Draget från långtradare upplever jag aldrig som ett problem när de kör om mig, för den vindpusten märks knappt. Däremot kan vindkastet från en mötande långtradare/buss/lastbil vara obehagligt. Därför har jag alltid händerna i bromsposition, med fingrarna

Nu är jag totalt förvirrad och skriver hej vilt i fel trådar tror jag....

Rasmus.
På vintern är det vanligt att även landsvägscyklister cyklar i skog och på skogsvägar. Av den enkla anledningen att det är varmare i skogen och vi vill inte cykla lika fort som på sommaren då fartvinden skulle bli alldeles för märkbar. Således är

Så är det säkert!

Själv trivs jag bäst på landsväg. En inte obetydlig anledning är att jag avskyr att tvätta cyklar... 😀

På vintern blir cykeln skitigare på landsvägen än på skogsvägar

Inte i Göteborg i alla fall.

Skönt att man bor i soliga södern med massor av asfalterade vägar så man slipper att störa djurlivet i skogen.
Om det är någon del av Cykelsport som dör sotdöden så är det MTB!

Tommy H: Så du är en sådan som råkar omlokaliserar sidospeglar! Det får man i