Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 08:03Javisst, och ingen som tränar för att tävla håller på och maler på 53/13.
VingelRundstiden kan bero på de andra som drar och har dig på rulle?
Javisst, och ingen som tränar för att tävla håller på och maler på 53/13.
VingelRundstiden kan bero på de andra som drar och har dig på rulle?
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 08:17Det verkar som om man inte får träna med tunga växlar om man lyssnar på dig.
För övrigt så var jag med och drog i dalagänget i ca 25 mil. Dock segade jag ihop de sista milen och fick släppa
Det verkar som om man inte får träna med tunga växlar om man lyssnar på dig.
För övrigt så var jag med och drog i dalagänget i ca 25 mil. Dock segade jag ihop de sista milen och fick släppa
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 08:26Nyckelord:>håller på och maler på 53/13.
Nyckelord:>håller på och maler på 53/13.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 09:54Det där med att träna rundtramp med fixie förstår jag inte riktigt, det borde vara det motsatta. Fötterna går ju runt, runt utan att du aktivt behöver tänka på rundtrampet. Borde vara bättre att jobba med hela draget istället om man vill förbättra effekt
Det där med att träna rundtramp med fixie förstår jag inte riktigt, det borde vara det motsatta. Fötterna går ju runt, runt utan att du aktivt behöver tänka på rundtrampet. Borde vara bättre att jobba med hela draget istället om man vill förbättra effekt
Quote from Rasmus Olsson on 18 April 2010, 09:55Utan att de behöver göra nåt? Det där är humor.
Utan att de behöver göra nåt? Det där är humor.
Quote from Charlotte Skoglund on 18 April 2010, 10:05om det är bättre träning eller ej det är väl en sak
för mig handlade det mer om en kul grejj...och sätter man upp ngt mål med träningen imitt fall Sverige Tempot på fixie då är det ju rimligt att träna på den oxå.
ville hitta tillbaka till glädjen att cyk
om det är bättre träning eller ej det är väl en sak
för mig handlade det mer om en kul grejj...och sätter man upp ngt mål med träningen imitt fall Sverige Tempot på fixie då är det ju rimligt att träna på den oxå.
ville hitta tillbaka till glädjen att cyk
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 10:52jag har under tidigare år tränat fixie 2005-08.
detta är vad jag har kommit fram till:
- rundtrampet blir sämre eftersom vevarna skjuter på uppåt av sig själv.- man blir starkare eftersom man ligger på trög växel. Nackdelen är att man av gammal vana
jag har under tidigare år tränat fixie 2005-08.
detta är vad jag har kommit fram till:
- rundtrampet blir sämre eftersom vevarna skjuter på uppåt av sig själv.
- man blir starkare eftersom man ligger på trög växel. Nackdelen är att man av gammal vana
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 13:46Känns som att jag fått en del svar. Blir nog en singel. Självklart måste den också tas om hand, men är ofrånkomligt mindre delar som kan krångla.
Som jag har förstått är skillnaden på fixie och singlespeed att pedalerna går hela tiden på fixie men ej på s
Känns som att jag fått en del svar. Blir nog en singel. Självklart måste den också tas om hand, men är ofrånkomligt mindre delar som kan krångla.
Som jag har förstått är skillnaden på fixie och singlespeed att pedalerna går hela tiden på fixie men ej på s
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 14:50Att köra på samma växel under hela passen är inget speciellt ovanligt i min värld men med dagens växelsystem medföljer inte ett tvång att hela tiden växla.
Det finns många som tror det.Att köra viss träning på fast utväxling är inte så ovanligt men att
Att köra på samma växel under hela passen är inget speciellt ovanligt i min värld men med dagens växelsystem medföljer inte ett tvång att hela tiden växla.
Det finns många som tror det.
Att köra viss träning på fast utväxling är inte så ovanligt men att
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 16:16Nu ska jag inte träna inför nåt lopp utan bara använda den som komplement till den övriga träningen.
Nu ska jag inte träna inför nåt lopp utan bara använda den som komplement till den övriga träningen.