Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 18:45For å kverulere videre:
""Och fixedgear har ju inbyggd broms, håll benen stilla så lär det ta stopp jävligt fort!""
Og det blir godkjent som lovlig brems ??
Personlig er jeg egentlig likeglad, skal inte kjøpe/få/ nogen fixi
For å kverulere videre:
""Och fixedgear har ju inbyggd broms, håll benen stilla så lär det ta stopp jävligt fort!""
Og det blir godkjent som lovlig brems ??
Personlig er jeg egentlig likeglad, skal inte kjøpe/få/ nogen fixi
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 20:54Jag klarade inte hålla mig, nyfiken i en strut och så vidare:
http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS_svenska/TSFS_2009-31.pdfFör fotbroms bör man inte behöva trycka i med mer än 490 N (motsvarar ca 45 kg i benpress) för att få en retardatio
Jag klarade inte hålla mig, nyfiken i en strut och så vidare:
http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS_svenska/TSFS_2009-31.pdf
För fotbroms bör man inte behöva trycka i med mer än 490 N (motsvarar ca 45 kg i benpress) för att få en retardatio
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:10Det är väl inget som hindrar att man har två handbromsar i och för sig. Rent principiellt ser jag inte bromsen som ett problem.
Nåt som vore önskvärt är att fler kostade på sig att skaffa lyse på cykeln, det är ibland knepigt att upptäcka svartklädda cyk
Det är väl inget som hindrar att man har två handbromsar i och för sig. Rent principiellt ser jag inte bromsen som ett problem.
Nåt som vore önskvärt är att fler kostade på sig att skaffa lyse på cykeln, det är ibland knepigt att upptäcka svartklädda cyk
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 13:10Petter, kommer man farandes i 10m/s så har man ju typ 16.5 meter på sig att stanna. Det borde väl inte vara några problem?
(Även fast man kanske kan tycka att man lika gärna kan styra undan med de marginalerna.)
Petter, kommer man farandes i 10m/s så har man ju typ 16.5 meter på sig att stanna. Det borde väl inte vara några problem?
(Även fast man kanske kan tycka att man lika gärna kan styra undan med de marginalerna.)
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 14:09Jag vet inte.. De filmsnuttar jag har sett med fixieåkare som bromsar med pedalerna lägger nästan över vikten helt på framhjulet och då tar det långt tid, men som sagt så har jag dålig koll, har aldrig kört fixie själv.
Jag vet inte.. De filmsnuttar jag har sett med fixieåkare som bromsar med pedalerna lägger nästan över vikten helt på framhjulet och då tar det långt tid, men som sagt så har jag dålig koll, har aldrig kört fixie själv.
Quote from Rasmus Olsson on 15 March 2012, 14:23Petter, när de gör så är det vid skid contest, där det handlar om att skida så långt som möjligt.
Petter, när de gör så är det vid skid contest, där det handlar om att skida så långt som möjligt.
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 14:28Typ Vasaloppet?
Sorry, kunde inte låta bli
Typ Vasaloppet?
Sorry, kunde inte låta bli