Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 17:35Det stämmer med fixed/singlespeed. De flesta (?) färdiga cyklar som är intressanta för dig har flip-flopnav, vilket betyder att du har ett vändbart hjul med ett drev med frihjul på ena sidan och fast på andra sidan.
Det stämmer med fixed/singlespeed. De flesta (?) färdiga cyklar som är intressanta för dig har flip-flopnav, vilket betyder att du har ett vändbart hjul med ett drev med frihjul på ena sidan och fast på andra sidan.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 22:48- Kör 46/16 och det tycker jag fungerar suveränt i stockholm. En god kompromiss och lagom slitigt i backarna...
- Kör 46/16 och det tycker jag fungerar suveränt i stockholm. En god kompromiss och lagom slitigt i backarna...
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 10:34Håller med, kör också 46/16 på pendlarhojen (vår-sommar-höst).
Testade att byta till 46/15, funkade inte alls. Har dessutom ett 17-drev liggande, funderar på att göra i ordning cykeln så att den funkar på vintern också (ny framgaffel som klarar dubbdäck).
Håller med, kör också 46/16 på pendlarhojen (vår-sommar-höst).
Testade att byta till 46/15, funkade inte alls. Har dessutom ett 17-drev liggande, funderar på att göra i ordning cykeln så att den funkar på vintern också (ny framgaffel som klarar dubbdäck).
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 10:38Det är bättre med 50/17 eller 52/17
Det är bättre med 50/17 eller 52/17
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 10:44Cykeln är ingen toppenhoj, det satt 46 på när jag köpte den. Månne byter jag när det är dags att byta ut allt.
Cykeln är ingen toppenhoj, det satt 46 på när jag köpte den. Månne byter jag när det är dags att byta ut allt.
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 11:40Fredrik Bergström: "Det finns många teorier om vad som är optimal träning. Jag tror på att träna varierat och då är att cykla med tunga växlar ett moment."
Det skal du fortsatt tro på. Styrketråkk i tunge gir gir styrke i bena.
5* 5minnutter. gir: 50
Fredrik Bergström: "Det finns många teorier om vad som är optimal träning. Jag tror på att träna varierat och då är att cykla med tunga växlar ett moment."
Det skal du fortsatt tro på. Styrketråkk i tunge gir gir styrke i bena.
5* 5minnutter. gir: 50
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 14:43Där har du fel David...58/11 måste vara den perfekta utväxlingen
Där har du fel David...58/11 måste vara den perfekta utväxlingen
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 14:45Nu tänkte jag på varianter av 46/16 och inte Grabsch tempocykel.
Nu tänkte jag på varianter av 46/16 och inte Grabsch tempocykel.
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 08:41När jag köpte min fixie så satt det på 42/16, man fick trampa som en tok ...
Inför denna säsong har jag bytt framdrevet till 46, hoppas på lite mer cruising (H)
När jag köpte min fixie så satt det på 42/16, man fick trampa som en tok ...
Inför denna säsong har jag bytt framdrevet till 46, hoppas på lite mer cruising (H)
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 08:52Kjøpe fixi"
Jeg har altid forståt/ment at begrepet Fixi, var et resultat av dårlig vedlikehold på en sykkel med gir.
Og spessielt der Frinavet ikke lenger fungerte.Det tok jeg fel i gjend. (t-)
Kjøpe fixi"
Jeg har altid forståt/ment at begrepet Fixi, var et resultat av dårlig vedlikehold på en sykkel med gir.
Og spessielt der Frinavet ikke lenger fungerte.
Det tok jeg fel i gjend. (t-)