Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSista fredagen denna månaden
You need to log in to create posts and topics.

Skönt att se lite cykeltaktik. Tyvärr så missade svenskarna den lektionen.

Jessica, det låter ungefär som min dag med undantaget att jag faktiskt tittade på vasaloppet.:D Fick göra en spurtpromenad nyss också eftersom jag glömt handla en ingrediens till middagen.

Jag hade glämt att det var vasaloppet idag tog en promenad på förmiddagen istället och körde MTB på eftermiddagen och avslutade dagen med 3 timmar danskurs. (t+)

"jessica.....alpint ser jag aldrig, bara krascherna för att se om jag kan räkna ut vad det blir för skador," lite lagom svartsynt eller, haha

"annika......Är 40, ser ut som 30 och känner mig som 20.... " och i dag efter pubben känns det lika da

Kalle: >
"annika......Är 40, ser ut som 30 och känner mig som 20.... " och i dag efter pubben känns det lika dant eller, tihi

Nä du Kalle, i dag är det tvärt om....ungefär.... Å jag måste säga: Krogen - jag hör inte hemma där. När klockan var runt ett i

Annika: Det där låter ju som om det var jag som hade skrivit inlägget. Idag får man vara glad om man klarar sig till midnatt. Annars är man ju hur seg som helst dagen efter.

När man var yngre så kunde man ju vara ute både till fem och sex på morgonen. K

Vaknade exakt kl åtta, drog med mig täcket till soffan, fick sällskap direkt 😀 Sen låg jag och kikade på VL hela förmiddagen, åt god frukost läääänge.. När det började närma sig samlingstiden för cyklingen så valde jag att hälla upp lite mer kaffe och kr

Tja gårdeagen gick nästan som planerat. Gick upp tre och käkade frukost och klamde ner sig i tightsen. rullade ut från vanrarhemmet i Gesunda som planerat och hamnade på en relativt tidig buss till Berga. Nysnö i starten och humöret sjönk. Missade mitt må

fortfarande klarade du den "akademiska kvarten" då räknas det inte som försening 😀 om man inte har tid hos en massör förståss.......

förövrigt har jag hört att den akademiska kvarten härstammar från lund där alla gick efter storkyrkans klockor och när

Jag tror stenhårt på din källa Jessica för detta står att läsa i på http://www.ne.se:

"akademisk kvart; vid svenska universitet kvarten mellan utsatt tid, normalt hel timme, och verklig tid för t.ex. en föreläsnings början. Bruket uppkom när klockor var ovanli