Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 12:21Av egen erfarenhet så vet jag att träning trots att man är allvarligt sjuk ofta bara är nyttigt. Det är väl nästan bara vid feber och benbrott som en löptur skadar om man anpassar hårdheten på passet efter formen. 😉
Av egen erfarenhet så vet jag att träning trots att man är allvarligt sjuk ofta bara är nyttigt. Det är väl nästan bara vid feber och benbrott som en löptur skadar om man anpassar hårdheten på passet efter formen. 😉
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 13:24Hahaha...ja jag håller absolut med dig. Vid benbrott så ska man vara verkligt försiktig med träning. Absolut inga långpass iaf.//Kjell.
Hahaha...ja jag håller absolut med dig. Vid benbrott så ska man vara verkligt försiktig med träning. Absolut inga långpass iaf.//Kjell.
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2009, 13:39Bänkpress kanske funkar?
Bänkpress kanske funkar?
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 14:27Vid benbrott funkar all överkroppsträning. 😀
Men allvarligt talat. Träning för att hålla konditionen uppe är jätteviktigt vid t.ex. cancer som jag har haft. Så mitt råd är att ut och jogga istället för att ligga hemma och tycka synd om sig själv.
Vid benbrott funkar all överkroppsträning. 😀
Men allvarligt talat. Träning för att hålla konditionen uppe är jätteviktigt vid t.ex. cancer som jag har haft. Så mitt råd är att ut och jogga istället för att ligga hemma och tycka synd om sig själv.
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 15:11Nja, träning vid sjukdom (läs infektion) kan vid ett par olika typer av bakterie leda till att man faller död ner knall och fall, hjärtat ger sig helt enkelt. Det sker ett par om året, fråga mig inte om den medicinska termen, men någon här inne måste ju v
Nja, träning vid sjukdom (läs infektion) kan vid ett par olika typer av bakterie leda till att man faller död ner knall och fall, hjärtat ger sig helt enkelt. Det sker ett par om året, fråga mig inte om den medicinska termen, men någon här inne måste ju v
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 15:42Max, jag håller med dig. Myokardit är inte att leka med. Hellre vid liv och mesig än macho och död 😉
Max, jag håller med dig. Myokardit är inte att leka med. Hellre vid liv och mesig än macho och död 😉
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 16:39Håller helt med. Inte träna vid infektion eller en skada som kan förvärras (som jag lite slarvigt beskrev som feber eller benbrott). 😉
Men annars kan man och bör man försöka träna så mycket som möjligt. Vid praktiskt taget alla sjukdommar har man stor
Håller helt med. Inte träna vid infektion eller en skada som kan förvärras (som jag lite slarvigt beskrev som feber eller benbrott). 😉
Men annars kan man och bör man försöka träna så mycket som möjligt. Vid praktiskt taget alla sjukdommar har man stor
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 19:42Nej,nej...Krister S ta inte tillbaka det där med benbrott för fanken. Det var ju det coolaste under dom senaste 48 timmarna typ. Jag har skrattat högt två gånger vid min FunBeat-koll och du hade Nr 2. (Peter Eriksson hade Nr 1...kolla?!)
Å Max Lindhe..jag
Nej,nej...Krister S ta inte tillbaka det där med benbrott för fanken. Det var ju det coolaste under dom senaste 48 timmarna typ. Jag har skrattat högt två gånger vid min FunBeat-koll och du hade Nr 2. (Peter Eriksson hade Nr 1...kolla?!)
Å Max Lindhe..jag
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2009, 21:22Blanda inte in mig i det där unge herr Äström!
Blanda inte in mig i det där unge herr Äström!
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 21:58Både Öström å Äström säger att dom bara väntar på någon kommentar från Mr Shapiro för att då kunna få blanda in honom i någon fet Thailändsk Fisksoppa. Mustig å kryddstark i valören naturligtvis. Dom kallar den Joggar-soppa tror jag...vet ej..?!.
Ha en br
Både Öström å Äström säger att dom bara väntar på någon kommentar från Mr Shapiro för att då kunna få blanda in honom i någon fet Thailändsk Fisksoppa. Mustig å kryddstark i valören naturligtvis. Dom kallar den Joggar-soppa tror jag...vet ej..?!.
Ha en br