Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSjukdagar
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det kanske finns nån shapiro därute som också undrar vad kjell är för en typ, typ!

Hjärtmuskelinflammation har jag redan haft. Jag låg inne på SöS i tre dagar för observation med bröstkorgen full av sladdar. Snygga EKG-utskrifter med mystiska dippar i kurvorna har jag fortfarande kvar i byrålådan. Faktum är att denna åkomma ådrar man si

Vid vissa typer av fysiska defekter ska man helt klart vara restrektiv med träning, men man kan vara extremt försiktig också.

En arbetskamrat till mej som försökte komma igång med sin träning berättade en dag för mig att han var tvungen att vila från trä

Tuff åkomma Micke å jag hoppas att du har fått klart för dig ang dom bieffekter som det kan ha med sig på hela valören i framtiden typ. Jag hade en kompis som fick samma inflammation å den var väl borta å så sedan något år tillbaka men efter en innebandy-

Det där var åtta år sedan. Efter det gör jag en ordentlig hälsokontroll en gång om året. Sant är att läkarna är väldigt eniga kring att det är avsevärt mycket bättre att se till att hålla sig i trim än tvärtom. Det här med att folk faller döda ned under t

"Vid genomgång av orsakerna till icke-traumatisk plötslig död i samband med idrott är hjärtsjukdom den absolut dominerande. Man brukar i detta sammanhang dela in idrottarna i två populationer, över respektive under 35 års ålder."

"Gängse rekommendationer

Jag prövade för säkert 15 år sedan med sk free style å det är nog den enda sk "nära döden upplevelse" jag haft. Vägen mellan Månkarbo och Östervåla .Och fast jag vet att ingen löpare har blivit ihjälkörd där så var jag ganska säker på att den första var p

Tyvärr har väl vissa alltför lätt att anse sig skadade/sjuka som en ursäkt för att slippa träna.

Har en arbetskamrat som la in sig på hjärtintensiven pga smärtor på vänster sida av bröstet. Efter två dagar på sjukan med alla tester så sa läkarna att de i

Occams rakkniv. 🙂

Till Lady o andra: Oroa er inte. Jag har avhållit mig från elitidrott hela livet.